Customer Sales Support till Ehrmann Sverige AB

Customer Sales Support till Ehrmann Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Ehrmann Sverige AB startades 2019 och distribuerar idag mejeriprodukter till den svenska och norska marknaden. Huvudkontoret ligger i Lomma och lagret i Malmö förser kunderna med förstklassiga mejeriprodukter dagligen. Våra varumärken och produkter är uppskattade av konsumenterna. Ehrmann Grand Dessert och High protein är starka varumärken som förknippas med hög kvalitet och god smak. I sortimentet finns även andra kylda desserter och yoghurt- och kvargprodukter såsom Ehrmann Yogurt drink och barnsortimentet Robby. Mycket har hänt sedan starten 1920, då Alois Ehrmann (sen.) grundade företaget. Ehrmann är en av Tysklands ledande tillverkare av mejeriprodukter med produktion på sju orter och över 2600 anställda i hela världen. Men en sak har alltid varit oförändrad genom alla generationer: den kärlek och omsorg som vi ger åt våra produkter. Nöjda medarbetare, nöjda affärspartners och nöjda konsumenter är de viktigaste tillgångarna och grundpelarna för ett framgångsrikt företag. Läs mer på https://www.ehrmann.se/.

Vill du vara med på vår fortsatta resa att bygga upp och utvecklas på den svenska marknaden? Har du kundfokus i ditt DNA och vill vara med där du kan påverka? Då är du kanske den vi söker!

Om tjänsten
Som Customer Sales support hos Ehrmann Sverige blir du en del av ett mindre team om tre personer som tillsammans får verksamheten att fortsätta växa i Sverige. Du kommer att få en bred och spännande roll med inblick i både säljsupport, marknadsföring, inköp och logistik. I det dagliga arbetet kommer du att ha mycket kundkontakt och utbyte med vårt externa säljteam. Det här är en roll som ger dig möjlighet att utveckla och bredda din erfarenhet och kunskap samtidigt som du bidrar med dina kunskaper inom kundservice, administration och ekonomi.

Dina arbetsuppgifter

• Orderhantering
• Fakturering och uppföljning
• Kampanjadministration
• Koordinering och administration av material till säljteamet
• Uppdatering av prisfiler och masterdata
• Konkurrentbevakning
• Kundreklamationer

För att lyckas i rollen tror vi att du har en grundläggande utbildning inom ekonomi eller administration. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter men vill nu vidga dina kunskaper och ansvarsområden ytterligare.

Vi söker dig som har:

• Erfarenhet av kundkontakter och orderhantering
• Talar och skriver flytande svenska och engelska
• Behärskar MS Office Excel och Powerpoint

Erfarenhet av arbete i SAP, Qlikview eller liknande affärssystem är högst meriterande.

Vem är du?
Det som utmärker dig är ditt starka självledarskap, din förmåga att ta egna initiativ och att arbeta såväl proaktivt som reaktivt. Den breda rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete och det faller sig naturligt för dig. Som person är du prestigelös och positiv och har lätt för att kommunicera med din omgivning. Med ditt helikopterperspektiv skapar du den ordning som krävs för ett effektivt arbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Ehrmann Sverige AB.

Vi erbjuder
Vi står för hög kvalitet, naturnära värderingar och tradition. Vi är klart medvetna om vårt ansvar för samhälle och miljö, inte bara där vi verkar utan hela världen över. Harmonin mellan affärsverksamhet, miljövillkor och samhällsförhållanden är en viktig fråga, som handlar om långsiktig bärkraft.

Hos oss kan du påverka din egen situation och karriär, likväl som att du kan påverka vardagen för många andra. Ehrmann är en pionjär inom tyska mejerier och med en stark finansiell ställning kan vi fortsätta vår internationella expansion. Det ger dig som arbetar här goda möjligheter att utvecklas.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco Sverige AB. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ida-Maria Karlsson på ida-maria.karlsson@adecco.se eller på 073 684 72 91. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du att få utföra personlighetstester.

 

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 12 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Order Processing Specialist

Order Processing Specialist

28 november 2024

Product planner

Product planner

26 november 2024