OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker nu för vår kunds räkning en medarbetare till Customer Sales Support-teamet. Vi letar efter dig som har kunskaper inom SAP och som trivs i en administrativ och supporterande roll. Vidare trivs du med breda sociala kontaktytor och att samarbeta med både kunder, leverantörer och kollegor. Uppdraget är långsiktigt med goda chanser till överrekrytering. Låter det som utmaningen för dig? Skicka in din ansökan på en gång, då start är omgående!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en del av större, börsnoterat och internationellt bolag. Företaget verkar inom teknologisektorn och distribuerar varor och tjänster inom IT och Teknik till några av Nordens största IT-bolag. Företaget befinner sig just nu på en spännande tillväxtresa och växer kontinuerligt med nya kollegor.
Företaget sitter i fräscha, ljusa lokaler i Kista. Du kommer att tillhöra Customer Sales Support-teamet som består av tre kollegor i Sverige och tre i Danmark. Du kommer även att samarbeta tätt med säljarna på kontoret, ett team om cirka 15 personer.
Customer Sales Support är en intern såväl som extern stödfunktion. Som medarbetare i CSS är man företagets ansikte utåt och arbetar med breda kontaktytor – både internt och externt. Tjänsten är på heltid med omgående start och för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering.
Du erbjuds
* Ett långsiktigt arbete på ett spännande, modernt och växande bolag med högt i tak och familjär stämning
* En öppen kultur med engagerade och hjälpsamma kollegor i blandade åldrar
* Möjlighet att ibland arbeta hemifrån (även efter nuvarande situation när samtliga arbetar hemifrån)
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer bland annat att hantera...
* Löpande orderläggning i SAP och täta samarbeten med kollegor i teamet samt säljare
* Besvara frågor per mail från kund gällande leveranser
* Bevakning av backlog samt administration däromkring
* Omfakturering/kreditering
* Projektbevakning av utrullningar/större projekt
* Systemfel som påverkar det dagliga arbetet
* Avvikelser i prissättning
* Kundprofiler i webshop
VI SÖKER DIG SOM
* Har minst ett års erfarenhet från serviceyrke med kundrelationer
* Har administrativ erfarenhet
* Har god systemvana, varav minst 6-12 månaders erfarenhet av SAP
* Har goda kunskaper i Excel
* Har en analytisk förmåga
Det är meriterande om du har erfarenhet och förståelse av IT-branschen.
Vidare söker vi dig som är:
* Strukturerad
* Självgående
* Serviceinriktad
Övrig information
* Start: Omgående, senast 1/6
* Omfattning: Heltid, långsiktigt med goda chanser till överrekrytering inom ett halvår. Du förväntas kunna vara flexibel och arbeta även under kommande sommar (men med möjlighet till semester i början av juli).
* Placering: Kista, Stockholm. För närvarande sker arbetet hemifrån.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231