OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vill du bidra till ökad affär med träffsäker användning av data genom hela arbetet? Då har du hittat rätt!
Vad innebär rollen som Customer Segmentation Manager?
I den här rollen är du vår expert på kunddata med ansvar att matcha rätt kommunikation, vid rätt tillfälle med rätt kund. Med full insyn om tillgänglig data ansvarar du för framtagandet av lead score modeller och segmentmallar för att möjliggöra en mer träffsäker kommunikation som konverterar högre. Du kommer att arbeta med kommunikation för kommersiella erbjudanden såväl som lojaliserande och engagerande bearbetning mot befintlig kundbas i syfte att öka levetid och motverka churn. Arbetsområdet innefattar både analog och digital marknadsföring.
Du ingår i marknadsavdelningen som består av 25 härliga medarbetare och rapporterar till Head of Marketing Automation & Customer Experience . Du kommer även att arbeta tätt med vår analysavdelning och centrala data-team.
Hur en arbetsdag kan se ut:
• Som segmenteringsexpert ansvarar för du databasens kvalité och användning i syfte att maximera intäkt genom adressbearbetning
• Presenterar databasen i helhet och nedbrytningar av segment samt målgrupper
Optimerar och säkerställer databasen för att kunna utveckla segmenteringsstrategi som möjliggör individanpassning och högre konverterande kommunikationer
Identifierar, utvecklar och optimerar scoringmodeller för lämpliga målgrupper och kanaler
Kvalifikationer och färdigheter vi tror att du har:
• 2+ års erfarenhet i en liknande roll av segmenteringsarbete och optimering av databasanvändning
• Utbildning inom analys, statistik, medieteknik, data eller liknande
• Erfarenhet av Salesforce Marketing Cloud eller annat MA-system
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande för dig att ha:
• Tidigare jobbat med prenumerationsaffär
• Erfarenhet av kodning, ex SQL
Vem vi tror att du är
Du är självgående initiativtagare med god kommunikativ förmåga som har vad som krävs för att bygga gapet mellan data, teknik och affär. Med din analytiska förmåga skapar du lösningar och drivs av att ständigt utveckla ditt arbete till nästa nivå. Som person är du driven, social, självgående och ansvarstagande. Du gillar siffor, Excel och kod! Vi tror också att du inte har problem med, eller till och med tycker om, förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du rapporterar till Therese Mattisson som är Head of Marketing Automation och Customer Experience och på din framtida marknadsavdelning jobbar drygt 30 engagerade medarbetare som både utmanar och uppmuntrar varandra.
Bonnier News jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. De jobbar aktivt för att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.
sökord: segmentering, lead score modeller, CRM, MA, databasanalys, kodning, SQL, medieteknik