OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Korsnäs är ett av landets ledande skogsindustriföretag. Tillverkningen sker vid företagets tre produktionsanläggningar - Gävle, Frövi och Rockhammar. Produktionskapaciteten uppgår till 1,1 miljoner ton kartong och papper per år med integrerad massatillverkning. Korsnäs utvecklar, tillverkar och säljer nyfiberbaserade förpackningsmaterial avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar huvudsakligen inom konsumentvaruområdet. Korsnäs framställer även pellets vid två anläggningar i Lettland. Cirka 90 procent av försäljningen exporteras. Korsnäs har 1900 anställda, omsätter 7396 Mkr (2008) och är ett helägt Kinneviksbolag. Vi behöver förstärka vårt tyskspråkiga kundserviceteam inom Marknad Paperboard. Arbetet innebär att hantera kundservice rörande förfrågningar, order, kundlager, avrop, produktion och leveranser. Du förväntas ha viss mail- och telefonkontakt med kunder samt nära samarbete med många kontaktytor inom företaget, [bland annat försäljningsorganisationen, produktionsavdelningar och supply chain. Din bakgrund: Du har minst 3-årig gymnasieutbildning Tidigare arbete med utländska kundkontakter eller internationell erfarenhet är meriterande. Dina personliga egenskaper: Du är utåtriktad och kommunikativ med hög servicekänsla och flexibillitet. Du gillar att lösa problem samtidigt som du är stresstålig. Du jobbar gärna i team. Du har goda kunskaper i svenska, engelska och tyska, både i tal och skrift . Du har god telefon- och IT-vana. Du kan hantera Microsoft Office samt har förmåga att hantera de datasystem som krävs för befattningen. Heltid. Visstidsanställning t o m 2010-12-31.