Customer Service

Arbetsbeskrivning

Vi förstärker vårt team och söker dig med intresse för system, digitala lösningar och försäljning. Välkommen till den spännande energibranschen!
Din nya arbetsgivare
Ystad Energi AB står för kompetens, säkerhet och samhällsbyggnad inom elnät, elförsäljning, bredband och fjärrvärme. Vi omsätter ca 200 Mkr per år och hos oss arbetar 35 personer uppdelat på tre affärsområden: Elnätsverksamheten som överför 217 GWh, fjärrvärmen som levererar 140 GWh värme och Öppet Stadsnät med sin bredbandsanslutning. Från årsskiftet 2018 började startade vi elhandel via dotterbolaget Ystad Energihandel AB. Ystad Energi är helägt av Ystads kommun. Vi är det lilla bolaget som arbetar med hela värdekedjan inom energi.
Customer Service
I rollen som medarbetare på vår Customer Service får du arbeta med såväl extern som intern service. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en bransch i ständig förändring. Du kommer att ingå i vårt kundserviceteam om 3 personer som sätter stort värde på kvalitet i sitt arbete. Vi är en liten organisation som jobbar med breda och omväxlande ansvarsområden. Du möter och tar hand om våra kunder dagligen såväl face to face som via olika elektroniska medier under våra generösa öppettider. Du behärskar olika it-system och förstår principerna för ärendehantering, dokumentation, produktinformation, avtalshantering och faktureringssystem. Du är öppen för nya varierande arbetsuppgifter.
Du är ett stöd vid utvecklandet att vår elhandelsverksamhet, där du bistår i teamet med idéer. Du kommer att vara ett ansikte utåt och medverka vid event, mässor och liknande. Du kommer att ansvara för våra befintliga privatkunder och arbetet kring dessa.
Bakgrund
Vi ser att du har erfarenhet av administrativt arbete i ett större affärssystem. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundservice och försäljning och vet hur man genomför ett säljsamtal. Du har ett brinnande intresse för hållbara kundrelationer och vill ge den bästa servicen såväl externt som internt i organisationen. Tidigare erfarenhet från energibranschen är meriterande, likväl erfarenhet av vårt kund- och debiteringssystem BFUS eller liknande system.
Egenskaper
Som person är du utåtriktad, kontaktskapande, relationsbyggande och du gillar människor. Du är strukturerad, noggrann och en lagspelare. Du är också nyfiken, driven, lösningsorienterad och ser möjligheterna. Du är öppen för förändring och har en naturlig fallenhet för att ge mycket god serviceupplevelse och skapa förtroende. Du trivs med att synas ute och att vara ett ansikte utåt.
Du behärskar svenska mycket väl i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö där du kommer vara en spindel i nätet. Vi erbjuder ett öppet arbetsklimat och intressanta utmaningar inom energi, hållbarhet och samhällsbyggnad för framtiden.
Ansökan och frågor
Tycker du att arbetet verkar intressant, är du välkommen att skicka din ansökan till ystadenergi@ystad.se eller:
Ystad Energi AB
Fridhemsgatan 24
271 45 Ystad
Vi tillämpar ett löpande urval, dock är sista ansökningsdagen fredag 20 augusti 2021.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår administrativa chef Camilla Blomgren, camilla.blomgren@ystad.se – välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: YSTAD ENERGI AB YSTAD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2021
  • Ansök senast: 20 augusti 2021

Postadress

FRIDHEMSGATAN 24
YSTAD, 27145

Liknande jobb


25 oktober 2024

26 november 2024