OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget/Rollen
Vi är ett av världens ledande leasingbolag, med 1,7 miljoner fordon i över 30 länder. De hanterar fordon genom hela livscykeln, allt från inköp och underhåll till att sälja återlämnade leasingbilar.
Läs mer om LeasePlan på deras hemsida: https://www.leaseplan.com/sv-se/
Syftet med den här rollen är du tillsammans med kundserviceteamet alltid ska leverera en fantastisk kundupplevelse i varje enskild kontakt. Att på ett proaktivt, föredömligt och affärsmässigt sätt arbeta tillsammans med verksamhetsavdelningen för att driva och utveckla "LeasePlan-verksamheten".
För oss är resan till målet lika viktigt som själva målet, därför är det av stor vikt att vi har kul på arbetet samt har en god sammanhållning. I och med detta kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper i den här rekryteringen.
Abetsuppgifter och ansvar
* Ta emot inkommande ärenden via telefon, mejl och ärendehanteringssystem
* Att vara ansiktet utåt samt våra förares första kontakt vid frågor kopplade till bland annat; vägassistans, fakturafrågor, däckbyten, förarbyte, leasinguppgifter, försäkringsfrågor samt kilometerrapportering
Kunskap och erfarenheter
* Du behöver vara en skicklig kommunikatör som på ett förtroendefullt, pedagogiskt och tydligt sätt, kommunicerar kontinuerligt med både kunder, förare, leverantörer och inte minst kollegor.
* Din passion för att sätta kunden i första rummet och agera utifrån kundens bästa är något som märks och syns i kundernas utvärderingar.
* Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Majoriteten av våra kunder är svensktalande, men vi har också en del internationella kunder varför även engelska är ett krav.
Meriterande:
* Erfarenhet av kundservice.
* Erfarenhet av Salesforce
Erfarenhet från fordonsbranschen
Personliga förmågor
* Serviceinriktad
* Detaljorienterad
* Resultat & målinriktad
* Nyfiken med stor drivkraft att lära nytt
* Initiativtagande
* Teamplayer