Customer Service Administrator

Customer Service Administrator

Arbetsbeskrivning

Rollen
I rollen som customer service administrator inom 2:nd line/Service Manager hos oss arbetar du proaktivt, föredömligt och affärsmässigt för att säkerställa en god servicenivå gentemot våra kunder. Genom lyhördhet, kunskap och kontinuerlig och tydlig kommunikation bidrar du till fordonsbranschens nöjdaste kunder.



Abetsuppgifter och ansvar

Ansvara för att tillämpa kundernas avtal i praktiken, vilket innebär:

* Svara på frågor via mail, telefon och ärendehanteringssystem
* Generera rapporter och dokumentera status, ärenden och aktiviteter bla via CRM
* Ansvara för att tillämpa kundernas avtal i praktiken, vilket innebär:

* Arbeta i nära samarbete med KAM, och övriga avdelningar för att säkerställa kundens leverans.
* Successivt hantera ett antal egna kunder som Service Manager
* Sätta ramar för gemensamma arbetsprocesser tillsammans med kunden
* Följa upp och utföra ärenden, samt ha avstämnings- och uppföljningsmöten med kund
* Agera proaktivt och hjälpa till att förbättra arbetsprocesser och rutiner, både internt och externt mot kund



Kunskap och erfarenheter

* Du behöver vara en skicklig kommunikatör som på ett förtroendefullt, pedagogiskt och tydligt sätt kommunicerar med både kunder, förare, leverantörer och kollegor.
* Du behöver ha tidigare erfarenhet av att supportera tjänsteförsäljning till större kunder i en komplex servicemiljö.

* Din passion för att sätta kunden i första rummet och agera utifrån kundens bästa är något som märks och syns i kundernas utvärderingar.
* Du har tidigare erfarenhet av administrativ roll med högt tempo och många bollar i luften.
* Du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Majoriteten av våra kunder är svensktalande, men vi har också en del internationella kunder varför även engelska är ett krav.
* Tidigare erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande



Personliga förmågor

* Service minded
* Kreativ och lösningsorienterad
* Flexibel och tillgänglig
* Positiv och framåtlutad
* Nyfiken med stor drivkraft att lära nytt



Anställningsform

Denna roll är en vikariatsanställning på ett år med chans till förlängningg.
Tänkt start i aug/sep 2022.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leaseplan
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024