Customer Service Agent

Customer Service Agent

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa servicestjärna till vårt Customer Service team? ⭐️ Vi söker nu fler kollegor - Power Shifters, som brinner för att ge ett professionellt bemötande och att leverera förstklassig service till våra kunder.

Ta chansen att vara med och leda resan mot en hållbar framtid! 🌍☀️

Rollen som Customer Service Agent
I takt med att efterfrågan på solceller ökar och att vi på Svea Solar växer ska vi nu bygga upp ett av Sveriges bästa Customer Service team - och vi vill ha med dig på resan! 😎

Som Customer Service Agent har du en av Svea Solars viktigaste roller - du är ansiktet utåt mot våra kunder. I rollen hjälper och vägleder du våra kunder, över telefon och mail, på ett enkelt, precist och professionellt sätt i frågor gällande våra produkter och tjänster. Dina arbetsuppgifter består främst utav att ge våra kunder en förstklassig serviceupplevelse i alla typer av kundrelaterade ärenden, likväl som att kommunicera och koordinera bland våra avdelningar på Svea Solar för att hitta den bästa lösningen till kunden.

Rollen ställer höga krav på att ge god service och att kunna internt söka fram information för att hitta lösningar på våra kundärenden. Utöver detta ingår det att hantera kunddata och besvara frågor med ett lösningsorienterat mindset.

Vem är du?
Du gillar högt tempo och har nära till skratt! 🥳 Du stormtrivs i en ständigt föränderlig startup-miljö, i en snabbväxande bransch och räds inte av att ta egna initiativ. Du motiveras av en vardag med stark teamkänsla varvat med självständigt arbete, och känner att det här med solceller och förnyelsebar energi verkar... KUL! 🚀

För att du ska trivas i rollen ser vi också att du:

️ har en gymnasieexamen eller motsvarande
️ har ett tekniskt intresse
️ är positiv, sympatisk och har en professionell attityd
️ har en förmåga att formulera dig pedagogiskt och kan anpassa dialogen till den situation där den äger rum
️ behärskar det svenska och engelska språket hinderfritt, såväl i tal som i text
️ har en förmåga att prioritera dina uppgifter när mycket kräver din uppmärksamhet



Har du tidigare arbetat med kundservice och/eller med kundärenden ser vi det som starkt meriterande.

Vi erbjuder
Med en stark övertygelse att solenergi är den bästa lösningen på klimatkrisen, grundades Svea Solar i en liten lägenhet i Solna utanför Stockholm 2014. Då sattes syftet som gäller än idag - att leda vägen mot en hållbar framtid med solenergi.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med trevliga kollegor, god gemenskap och utvecklande arbetsmiljö. För oss är det viktigt att det är roligt att gå till jobbet varje dag. Hos oss får du ett arbetsklimat med högt i tak och en formbar utveckling för dig som anställd. Du kan förvänta dig en ung, rolig och innovativ arbetsmiljö där alla strävar mot ett gemensamt mål - att nå ett hållbart samhälle. En god och hjärtlig gemenskap genomsyrar hela organisationen. Vi på Svea Solar tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare.

Är du vår nästa servicestjärna?
Då vill vi ha in din ansökan! 👋 Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Denna rekryteringsprocess består utav två intervjuer, en i grupp och en individuell. Önskad anställningsstart är i maj eller juni.

Läs mer om Svea Solar på www.sveasolar.com/se/ (http://www.sveasolar.com/se/) 🌍

Varmt välkommen med din ansökan till oss! ☀️

Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Svea Solars värdegrund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea Solar Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024