OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. Tillsammans med kunder och partners hjälper KONE till att göra Sverige mer tillgängligt! KONE är stolt partner till projekt såsom Mall of Scandinavia, Gothia Tower och Turning Torso. De vill alltid att alla som använder deras produkter är trygga och uppfattar dem som kundvänliga.
Din roll
I rollen som Customer Service Agent är du en del av "Customer Service Center". Rollen innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på mer komplexa kundtjänstärenden. Uppdraget är långsiktigt och vi söker dig som vill utvecklas och växa i din roll hos KONE. Du kommer att arbeta i flertal interna system däribland SAP och Salesforce.
I rollen ingår du i ett sammansvetsat team om fem personer som värdesätter samarbete och att ha kul på arbetsplatsen. Ni hjälper varandra, är lärande och jobbar tillsammans för att skapa nöjdare kunder varje dag. Det är i Kundservice som KONE skapar enkelhet i kundens vardag och stärker Kone som varumärke.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera kundärenden av olika karaktär främst via telefon och mail, samt tillhörande administration
- Hantering av administrativa uppgifter som bland annat faktura- och avtalsfrågor
- Ta emot kundfeedback och göra uppföljningssamtal
- Besvara frågor gällande produktutbud och besiktningsärenden
- Nära samarbete med andra supportavdelningar för att skapa bättre kundflöden
Detta är ett konsultuppdrag på minst 12 månader där du kommer vara anställd av Clevry men arbeta ute hos KONE. Det finns mycket goda chanser till förlängning efter året är slut.
Din profil
För denna roll är det dina personliga egenskaper som är avgörande för att trivas och bli framgångsrik i rollen. Vi söker dig som är serviceinriktad med en god förmåga att anpassa dig till olika typer av situationer och personer. Vi ser att du har en självsäkerhet i att ta beslut och tillämpar ett problemlösande tillvägagångssätt.
Vi ser att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom service och gillar att skapa relationer med alla du möter, både kunder och kollegor. Du får gärna ha arbetat i en roll där du arbetat med telefon och system som verktyg. Det är meriterande om du har jobbat med fakturaadministration tidigare, samt om du har kunskaper inom SAP, Salesforce och Excel. Vidare ska du vara flytande i tal och skrift på svenska och engelska samt ha en god vana av Officepaketet.
Kontor: Kista, Kronobergsgränd
Start: Så snart som möjligt
Omfattning: Heltid
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar KONE med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 700 984 170 Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)