OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För oss på Elcykelpunkten står högsäsongen inför dörren och vi behöver nu stärka upp vår kundserviceavdelning. I rollen som Customer Service Agent har du daglig kontakt med våra kunder, både privatkunder och företagskunder. Du har även kontakt med kollegor både på huvudkontoret, på vårt lager och i våra butiker. Arbetsuppgifter innebär bland annat att besvara våra kunders ärenden, både på telefon, via mail och chatt.
Arbetsuppgifter
• Hjälpa våra kunder på bästa sätt
• Hantering av returer
• Diverse administrativa uppgifter tex viss reklamationshantering
• Uppföljning av pågående ärenden, ansvara för att ärendet kommer i mål
• Viss ekonomisk uppföljning av våra kunders köp, tex återbetalningar i Klarna
• Kontakt med våra leverantörer vid behov
För rollen krävs mycket god service- och teamkänsla samt tidigare erfarenhet ifrån en liknande roll. Som person tror vi att du är empatisk, tålmodig, noggrann och har ett starkt kundfokus. För att trivas i rollen ser vi även att du är van att hantera ärenden i flera olika system samtidigt, har en förmåga att bibehålla lugnet och kunna prioritera.
Vi söker dig som har en starkt utvecklad kommunikativ förmåga och som är helt flytande i svenska och engelska i både i tal och skrift.
Du kommer att bli en del av vårt härliga kundservicegäng om 7 personer där det alltid är nära till skratt!
Tjänsten är heltid, måndag-fredag 8.00-17.00. Placering är på vårt kontor i skrapan Sthlm01, vid Gullmarsplan/Hammarby Sjöstad.
Rollen är med start omgående och fram till oktober 2024.
Personen rapporterar till vår Head of Customer Support & Complaints.
Om Elcykelpunkten
Vi är dedikerade till att främja hållbar transport och en hälsosam livsstil genom försäljning av elcyklar. Med en stark position inom branschen har vi tre huvudfokus som driver vår verksamhet.
E-handel
Elcykelpunkten har en framstående e-handelsnärvaro där vi erbjuder ett brett sortiment av elcyklar och tillbehör. På vår webbplats kan du utforska olika modeller, jämföra funktioner och priser samt enkelt beställa din elcykel med valmöjlighet för hemleverans eller butiksupphämtning. E-handel utgör en central del av vår affärsmodell och gör det möjligt för kunder i hela Sverige att smidigt köpa elcyklar.
Franchisedrivna butiker
Med vårt nätverk av franchisedrivna butiker i hela landet får våra kunder möjlighet att testa och uppleva olika elcykelmodeller innan de tar beslutet. Här kan du också dra nytta av personlig rådgivning och service från kunniga säljare. Franchisebutikerna är en viktig del av vår strävan att erbjuda en professionell och personlig kundupplevelse.
Förmånscyklar
Vårt systerbolag GreenBenefits är nära samarbetande med oss och erbjuder förmånscyklar till företag och organisationer. Anställda har möjlighet att dra nytta av skatteförmåner och rabatterade priser på cyklar genom GreenBenefits. Detta främjar användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsofrämjande transportalternativ och är en mycket uppskattad förmån av anställda.
Elcykelpunkten är en mångsidig organisation som kombinerar e-handel, fysiska butiker och förmånscyklar för att främja användningen av elcyklar som ett hållbart och hälsosamt alternativ. Vårt åtagande att göra elcyklar mer tillgängliga och attraktiva är en viktig del av vår strategi och bidrar till en grönare och mer hälsosam framtid.