Customer Service Agent på heltid till KONE

Customer Service Agent på heltid till KONE

Arbetsbeskrivning

Nu ges möjlighet att utvecklas i en bred kundserviceroll hos KONE där service, administration och koordinering är i fokus. Du kommer vara en viktig nyckelperson som skapar enkelhet i kundens vardag och stärker KONE som varumärke. Uppdraget är på heltid och riktar sig till dig som vill utvecklas och växa i en långsiktig roll hos KONE. Läs mer nedan och ansök redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en Customer Service Agent till Inbound-teamet som är en del av Customer Service Center. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig långsiktigt såvida alla parter är nöjda. Du kommer inledningsvis få en gedigen introduktion för att ha de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen.

Du erbjuds
- En händelserik arbetsplats präglad av täta interna samarbeten, där utveckling och innovation alltid står i fokus
- Du kommer att ingå i ett nära sammansvetsat team som värdesätter samarbete och att ha kul på arbetsplatsen och som hjälper varandra, är lärande och jobbar tillsammans för att skapa nöjdare kunder varje dag.
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här.

I rollen kommer du att ta emot kundärenden via telefon och mail, vilka du utreder och tar beslut kring samt ger bästa möjliga service. Du arbetar i flertal interna system däribland SAP och Salesforce. Du jobbar med eget ansvar men har alltid teamet att fråga och bolla klurigare case med. Ni är lärande och lär varandra för att öka effektivitet och kundnöjdhet. Vidare kommer du att bland annat:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera breda kundärenden av olika karaktär främst via telefon och mail, samt tillhörande administration
* Ta emot kundfeedback
* Supportera företagskunder genom administrativa uppgifter som rör avtal- och fakturafrågor
* Besvara frågor gällande produktutbud och besiktningsärenden
* Ha nära samarbete med andra supportavdelningar för att skapa bättre kundflöden


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet inom kundservice där du arbetat med telefon och mail som främsta arbetsverktyg
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Har avslutad gymnasieexamen
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det vardagliga arbetet

Det är meriterande om du även har:
- Har kunskap inom SAP och Salesforce

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsvillig
- Serviceinriktad
- Noggrann

För att lyckas i rollen är du serviceinriktad med en god förmåga att anpassa dig till olika typer av situationer och personer. Vi ser att du har en självsäkerhet i att ta beslut och tillämpar ett problemlösande tillvägagångssätt. Vidare gillar du att skapa relationer med alla du möter, både kunder och kollegor. Du är nyfiken och vill alltid lära dig mer för att skapa enkelhet för alla kunder som kontaktar oss.

Övrig information
- Start: Omgående
- Uppdrag: Inleds med 6 månaders anställning med ambition att förlängas långsiktigt såvida alla parter är nöjda
- Omfattning: 7 - 16 / 8 - 17 (8h dag / 40h vecka)
- Placering: Kista

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2024
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024