OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har ca 170 medarbetare i Göteborg, Malmö, Essen, Houston, och Dubai. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!
Dessutom erbjuder vi
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Schenker Dedicated Services AB söker en kundservicemedarbetare till vår avdelning för hemdistribution. Avdelningen ansvarar för leverans av sjukvårdsprodukter till patienter på uppdrag av kommuner och landsting. Avdelningen, som omsätter ca 150 MSEK, leds av Operational Manager och består av kundtjänst och inköpsfunktion samt underleverantörer för lager och transport. Vi sitter i nya och moderna lokaler på Mölndalsvägen 82.
Som kundservicemedarbetare ansvarar du för att vi kan upprätthålla ett effektivt och professionellt kundservicearbete mot vår kund och eventuella nya kunder. Du kommer att ingå i en serviceinriktad grupp som tar hand om våra kunders förfrågningar om leveranser. Du har en positiv inställning till lagarbete där vi arbetar och utvecklas tillsammans.
Arbetsuppgifter
* Du ansvarar för att besvara kundernas frågor med en hög servicenivå i ett högt tempo via olika kontaktvägar så som telefon, e-post och avvikelsehanteringssystem.
* Avisera orders för att bestämma tid för leverans.
* Arbeta i ett team, där vi stöttar och hjälper varandra för att få ett bra flöde inom gruppen.
Din Profil
* Du tycker om att arbeta med service i ett högt tempo.
* Du är en lagspelare och serviceminded, kvalitet och flexibilitet är nyckelord för dig.
* Du är kundorienterad och vill försöka förstå kundens behov och alltid ge bästa möjliga service.
* Du har lätt för att lära dig nya saker och är öppen för nya arbetssätt.
* Du är lyhörd för kundernas behov samtidigt som du är kunnig och affärsmässig.
* Du har ett proaktivt tankesätt och vill jobba med ständiga förbättringar.
* Du har goda kunskaper i Excel.
* Du har god datorvana och lätt att ta till dig nya system.
* Du uttrycker dig mycket väl både skriftligt och muntligt på svenska.
Information och ansökan
Tjänsten är placerad i Göteborg och är ett vikariat på 40h/vecka fram till 2023-12-31. För ytterligare upplysningar om befattningen är du välkommen att kontakta linda.palmborg@dbschenker.com. Ansökan sker senast den 2023-08-17, men skicka in din ansökan så fort som möjligt. Intervjuer sker löpande. Startdatum för tjänsten är omgående.
DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!