Customer Service Agent sökes!

Customer Service Agent sökes!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice och IT? Är du nu redo för nya utmaningar –då finns här en ypperlig möjlighet! Vi söker dig som vill utvecklas inom service, arbeta i en systemnära roll samtidigt som du får chansen att jobba i ett engagerat team! Ansök redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work nu söker en kundtjänstmedarbetare för en av våra kunders räkning. Du kommer här erbjudas en introduktion under två veckors tid och därefter finns alltid både chefer och mer seniora kollegor i teamet nära till hands vid frågor och stöttning för att välkomna dig in i rollen. Din närmsta chef beskriver sitt ledarskap som väldigt öppet med stor tillit till sina medarbetare och där det är en härlig teamkänsla. På kontoret sprids mycket positiv energi och de ser ofta till att fira allt som går att fira!

Arbetstiderna kommer att vara måndag till fredag mellan 08.00-17.00. Det är initialt ett uppdrag på sex månader men det finns goda möjligheter att bli förlängd alt överrekryterad på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Kan du erbjuda professionell och kompetent service? Då kan detta vara rätt för dig!

Viktigt: För denna tjänst kommer det krävas en kreditupplysning samt utdrag ur belastningsregistret. Du väljer "kontroll av egna uppgifter", vänligen beställ 1 st belastningsregister direkt i samband med att du söker tjänsten här!

Du erbjuds
- Möjlighet att få inblick i ett ledande globalt företag
- Omges av engagerade och kompetenta kollegor
- En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* I rollen som Customer Service Agent fungerar du som länk mellan företaget och deras kunder. Det är du som, tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande både på telefon, via mejl och chatt. Du hjälper kunden hitta rätt och lösa problem i ärenden som rör deras kredit- och urvalstjänster. Customer Service är företagets hjärta och du är kundens röst in i organisationen så väl som företagets ansikte mot kunden..


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta i kundtjänst eller en roll som serviceinriktad telefonsupport
- Har erfarenhet av att arbeta med telefon som verktyg
- God datorvana samt intresse för IT/Teknik
- Arbetat i ett CRM-system, backoffice-system eller ärendehanteringssystem
- Flytande kunskaper inom engelska och svenska, både skriftligt och muntligt, eftersom dessa språk används i rollen dagligen

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete med support i någon av följande branscher; bank, finans, försäkring, telecom, tech, fastighet eller juridik.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Vi söker dig som ser god service som en självklarhet . Du har en hög arbetsmoral, ett naturligt driv och du är intresserad av nya utmaningar. Du ser lösningar, vågar tänka nytt och trivs i en miljö med en varierande vardag och ett högt tempo. Du är kvalitetsorienterad och har ett flexibelt förhållningssätt. För att du ska känna dig som hemma hos kunden behöver du trivas med att vara en del av ett team där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter och tar hand om varandra. Vidare ser vi att du är van och trivs med att arbeta med telefon som ditt primära arbetsverktyg. Du bör också vara bekväm med det engelska språket då du kommer att arbeta på ett globalt företag.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2023
  • Ansök senast: 28 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

22 november 2024

Seniorkonsult inom Ekonomi och Finans

Seniorkonsult inom Ekonomi och Finans

20 november 2024