OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en lagspelare som trivs väl i en koordinerande roll? Gillar du att arbeta i en kundnära miljö där kommunikation och problemlösning står i fokus? Är du strukturerad och har lätt för att samordna arbetsuppgifter för att ge bästa möjliga service? Då är rollen som Customer Service Agent till Dun Bradstreet rollen för dig!
Om Dun Bradstreet
"I närmare 200 år har Dun Bradstreet hjälpt kunder och partners att växa och nå framgång med hjälp av data, analys och datadrivna lösningar. Våra mer än 6 000 medarbetare över hela världen brinner för vårt unika uppdrag, och vi styrs av starka värderingar som gör oss till den etablerade ledaren inom data för affärsbeslut och analytiska insikter. Vår data och analys är värdefull i alla faser av ett företags livscykel, oavsett ekonomiska förutsättningar."
Om tjänsten som Customer Service Agent
I rollen som Customer Service Agent blir du en viktig pusselbit i kundserviceteamet med uppgift att leverera en exceptionell service till Dun Bradstreets kunder. Dina arbetsuppgifter består av att ta emot fakturafrågor, hantera orderbestridan och ge support av produkter och tjänster. Fokuset i teamet ligger framförallt på risk- och kredittjänster samt tryckta produkter där ni arbetar för att leverera hög kundnöjdhet, kort hanteringstid och nå höga kvalitetsmål. Ni strävar gemensamt efter att utveckla och automatisera interna processer och utveckla arbetssättet på arbetsplatsen.
Du ingår i ett av tre kundserviceteam som idag består av 11 personer. Teamet präglas av samarbete och en arbetsmiljö där kollegor värnar om varandra och att ha roligt tillsammans! Du utgår från kontoret i Solna där du erbjuds en gedigen introduktion, i rollen erbjuds också remote-arbete 2-3 dagar i veckan.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera kundförfrågningar, inklusive fakturafrågor och orderbestridanden, samt ge support för Dun Bradstreets produkter och tjänster, med fokus på risk- och kredittjänster.
Arbeta för att uppnå hög kundnöjdhet, korta handläggningstider och nå kvalitetsmål.
Bidra till utveckling och automatisering av interna processer samt förbättra arbetssättet i samarbete med teamet.
Om dig:
Vi söker dig som har avklarad gymnasial utbildning och några års arbetserfarenhet av kundnära roller. Du besitter god telefon- och systemvana samt pratar svenska flytande i tal och skrift, samt har goda språkkunskaper i engelska. Har du tidigare arbetat i Salesforce samt har erfarenhet av kundservice med inriktning finans anses detta meriterande.
Som person söker vi dig som är en kommunikativ lagspelare som trivs väl i en kundnära roll. Du har en positiv inställning och värnar om att arbeta med hög struktur där du har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Vid anställning görs en bakgrundkontroll vilket inkluderar utdrag i belastningsregister samt kreditkontroll.
Viktigt för tjänsten är: Telefonvana
God dator- och systemkunskap
Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift
Mycket goda kunskaper i engelska både tal och skrift
Meriterande: Tidigare arbete inom kundservice med inriktning mot finans
Arbetat i Salesforce
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100%, konsultuppdrag via Needo.
Placering: Solna
Lön: Enligt överenskommelse.