Customer Service Agent till Dun & Bradstreet

Customer Service Agent till Dun & Bradstreet

Arbetsbeskrivning

Brinner du för kundservice och IT och är redo för nya utmaningar – läs vidare! Vi söker dig som vill utvecklas inom service samtidigt som du får chansen att jobba i ett dedikerat och motiverat team!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en kundtjänstmedarbetare till Dun & Bradstreet. Som ny medarbetare får du en givande introduktion under två veckors tid och därefter finns alltid både chefer och mer seniora kollegor i teamet nära till hands vid frågor och stöttning för att välkomna dig in i rollen. Din närmsta chef beskriver sitt ledarskap som väldigt öppet där hon litar på sina medarbetare, och teamet ser ofta till att hitta på roliga saker tillsammans. På kontoret sprids mycket positiv energi och de ser ofta till att fira allt som går att fira!

Arbetstiderna kommer att vara måndag till fredag mellan 08.00-17.00. Det finns goda möjligheter att bli förlängd/överrekryterad på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds


* En engagerad konsultchef som kommer vara din karriärspartner
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Customer Service Agent fungerar du som en viktig länk mellan bolaget och kunden, som i detta fall är privatpersoner. Det är du, som tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande på både telefon och mail. Du hjälper kunden att hitta rätt och lösa problem i ärenden som rör kreditfrågor. Customer Service är företagets hjärta och det är här kunderna får ett första intryck.

Vi söker dig som har erfarenhet inom kundserviceyrket och har telefonvana då detta är ditt primära arbetsverktyg. Du drivs av utmaningar och tar eget ansvar. Du ser lösningar, vågar tänka nytt och trivs i en miljö där det händer mycket med högt arbetstempo. Vi tror att du har hög integritet, professionell inställning och ett noggrant arbetssätt. För att du ska trivas bra i teamet är du en sann lagspelare som är mån om dina kollegor och den gemensamma arbetsmiljön.

VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av servicerelaterade yrken såsom kundtjänst eller telefonsupport
- Har erfarenhet av att arbeta med telefon som verktyg
- God datorvana samt intresse för IT/Teknik
- Arbetat i ett CRM-system, backoffice-system och ärendehanteringssystem
- Flytande kunskaper inom engelska och svenska, både skriftligt och muntligt, eftersom dessa språk används i rollen dagligen

Det är meriterande om du


* Har erfarenhet av Salesforce
* Har kunskaper i norska, danska, finska och/eller tyska
* Kunskaper av att läsa kreditfakta och förstå bokslut
* Arbetat med incidenthantering baserat på ITIL
* Arbetat med LEAN eller CI


Personliga Egenskaper


* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* God samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Solna
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras avAcademic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2022
  • Ansök senast: 4 juli 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024