Customer Service Agent till Dun & Bradstreet

Customer Service Agent till Dun & Bradstreet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en värdefull del av Dun & Bradstreets dedikerade team som Customer Service Agent? Kan du erbjuda professionell och kompetent service? Då kan det vara dig vi söker!

Om rollen

Customer Service är med och förändrar, förbättrar och förenklar vardagen för våra kunder och vi erbjuder ständig utveckling för dig som medarbetare hos oss.

I rollen som Customer Service Agent fungerar du som länk mellan D&B och kunden. Det är du som, tillsammans med dina kollegor i teamet, ser till att kunden får ett professionellt och trevligt bemötande både på telefon, via mejl och chatt. Du hjälper kunden hitta rätt och lösa problem i ärenden som rör våra kredit- och urvalstjänster. Customer Service är företagets hjärta och du är kundens röst in i organisationen så väl som företagets ansikte mot kunden.

Vi söker dig som ser god service som en självklarhet. Du har en hög arbetsmoral, ett naturligt driv och du är intresserad av nya utmaningar. Du ser lösningar, vågar tänka nytt och trivs i en miljö med en varierande vardag och ett högt tempo. Du är kvalitetsorienterad och har ett flexibelt förhållningssätt. För att du ska känna dig som hemma hos oss behöver du trivas med att vara en del av ett team där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter och tar hand om varandra. Vidare ser vi att du är van och trivs med att arbeta med telefon som ditt primära arbetsverktyg. Du bör också vara bekväm med det engelska språket då du kommer att arbeta på ett globalt företag.

Krav för tjänsten

- Telefonvana

- God dator- och systemkunskap

- Obehindrade kunskaper i svenska både tal och skrift

- Mycket goda kunskaper i engelska både tal och skrift

- Godkänd bakgrundskontroll genomförd av rekryterande konsultbolag, vilken ska inkludera minst kreditkontroll samt utdrag ur belastningsregister.

Meriterande

- Tidigare arbete inom kundservice med inriktning mot IT/Tech

- Vana att arbeta mot målsättningar

Praktisk information

Start: Omgående (med hänsyn till eventuell uppsägningstid)
Arbetsplats: Solna
Möjlighet till hybridarbete finns ca 2 ggr/vecka

Uppdraget är ett konsultuppdrag men har goda möjligheter till överrekrytering.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Dun & Bradstreet med The Wofi.
Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare Linda, via mejl: linda.g@thewofi.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.

Varmt välkommen med ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 4 maj 2024

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024