Customer Service Agent till globala KONEs kundtjänst

Customer Service Agent till globala KONEs kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Hos KONE i Kista erbjuds du en roll inom kundtjänst där service, administration och koordinering är i fokus. KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine och du kommer att arbeta på deras skandinaviska huvudkontor i Kista. Välkommen att söka den långsiktiga tjänsten redan nu!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en medarbetare till Inbound-teamet som är en del av Customer Service Center. KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. Rollen innebär varierande arbetsuppgifter med fokus på mer komplexa kundtjänstärenden. Uppdraget är långsiktigt och vi söker dig som vill utvecklas och växa i din roll hos KONE! Hör mer om KONE i filmen:



Tillsammans med kunder och partners hjälper vi till att göra Sverige mer tillgängligt! Vi är stolt partner till projekt såsom Mall of Scandinavia, Gothia Tower och Turning Torso. Vi vill alltid att alla som använder våra produkter är trygga och uppfattar oss som kundvänliga.

Du erbjuds


* En långsiktig roll med en gedigen introduktion för att ha de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen.
* En händelserik arbetsplats präglad av täta interna samarbeten, där utveckling och innovation alltid står i fokus
* Härliga kollegor med mycket framåtanda och bra sammanhållning. Du kommer att ingå i ett nära sammansvetsat om fem som värdesätter samarbete och att ha kul på arbetsplatsen och som hjälper varandra, är lärande och jobbar tillsammans för att skapa nöjdare kunder varje dag. Det är Kundservice-teamet som skapar enkelhet i kundens vardag och stärker Kone som varumärke.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här


ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du att ta emot kundärenden via telefon och mail, vilka du utreder och tar beslut kring samt ger bästa möjliga service. Du kommer att supportera företagskunder i ärenden som rör avtal- och fakturafrågor. Du arbetar i flertal interna system däribland SAP och Salesforce. Du jobbar med eget ansvar men har alltid teamet att fråga och bolla klurigare case med. Ni är lärande och lär varandra för att öka effektivitet och kundnöjdhet.

I rollen som Customer Service Agent kommer du bland annat:


* Hantera breda kundärenden av olika karaktär främst via telefon och mail, samt tillhörande administration
* Hantering av administrativa uppgifter som bland annat faktura- och avtalsfrågor
* Ta emot kundfeedback och göra uppföljningssamtal
* Besvara frågor gällande produktutbud och besiktningsärenden
* Nära samarbete med andra supportavdelningar för att skapa bättre kundflöden


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst 1-års erfarenhet inom kundservice där du arbetat med telefon och mail som främsta arbetsverktyg
- Goda kunskaper i Office-paketet
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du även:


* Har jobbat med fakturaadministration tidigare samt har kunskaper inom SAP, Salesforce och Excel


Vi värderar dina personliga egenskaper högt och söker dig som är:


* Samarbetsvillig
* Serviceinriktad
* Noggrann


För denna roll är dina personliga egenskaper avgörande för du ska trivas och bli framgångsrik i rollen. Vi söker dig som är serviceinriktad med en god förmåga att anpassa dig till olika typer av situationer och personer. Vi ser att du har en självsäkerhet i att ta beslut och tillämpar ett problemlösande tillvägagångssätt. Vi ser att du gillar att skapa relationer med alla du möter, både kunder och kollegor. Du är nyfiken och vill alltid lära dig mer för att skapa enkelhet för alla kunder som kontaktar oss.

Vi väntar oss många ansökningar för denna tjänst och kommer (utöver kraven) lägga vikt vid din motivering för tjänsten.

Övrig information


* Start: 1 december
* Omfattning: 7 - 16 / 8 - 17 (8h dag / 40h vecka)
* Placering: Kista


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och KONEs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 3 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

11 oktober 2024

11 oktober 2024