OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstyrket och älskar att få bistå med förstklassig service? Vill du bli en del av ett stort, spännande och händelserikt företag? Om du även är en lösningsorienterad och driven person så kan du vara den vi söker!
Om placeringen
Vi söker en Customer Service Agent till vår kund, ett globalt företag med verksamhet inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Dom hjälper sina kunder att växa och nå framgång med hjälp av data-, statistik- och AI-drivna plattformar som ger företag en möjlighet att fatta intelligentare beslut som skapar konkurrensfördelar. Den här tjänsten är placerad på deras kontor i Solna, strax norr om Stockholm.
Arbetsuppgifterna
I rollen som Customer Service Agent är ditt dagliga fokus på att förenkla och förbättra vardagen för företagets kunder. Ditt primära arbetsverktyg är telefonen och vi ser därför att du behöver ha en god telefonvana och kan kommunicera tydligt. Du hanterar supportärenden inom ditt teams ansvarområde där ärendena exempelvis kan handla om olika system och frågor kring fakturor, avtal och användning av företagets tjänster och dylikt. Ingen dag är den andra lik vilket är precis vad vi hoppas ska motivera dig.
För den som vill ha lite extra utöver det som ryms inom den ordinarie tjänstebeskrivningen finns det all möjlighet till att få medverka i olika projekt och även produktutveckling med kunden ständigt i fokus – du har därmed goda möjligheter att växa och utvecklas i din roll.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som verkligen brinner för att erbjuda bästa möjliga service för varje unik kund. Du är en ansvarsfull problemlösare med framåtanda, som gärna djupdyker i komplexa frågor. Vi tror att du trivs i en miljö där det är mycket på gång, där du får hålla ett högt arbetstempo och tillsammans med dina kollegor säkerställa att ni har ett positivt och trivsamt arbetsklimat. Vidare har du ett professionellt tillvägagångssätt och är en sann lagspelare!
Är du vår nästa stjärna? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice (med telefonkontakt)
Stort tekniskt intresse
God datorvana
Arbetat i ett eller flera CRM-system, ärendehanteringssystem och Backoffice-system
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska
Plus i kanten:
Kunskaper i norska, danska, finska eller tyska
Arbetat med support inom någon av dessa branscher, bank, finans, försäkring, telecom, tech, fastigheter eller juridik
Kan läsa kreditfakta och förstå bokslut
Arbetat med incidenthantering baserat på ITIL
Arbetat med LEAN eller CI
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Tillträde i augusti.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Ansvarig rekryterare för denna process är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se. Om du har övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33301 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.