OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Vi är just nu inne i en stark tillväxtfas och söker Customer Service Agents som vill arbeta extra vid behov till vårt huvudkontor i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service Agent arbetar du med att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du tillhör avdelningen för Kundrelationer som ansvarar för kundservice och är ”first line support” för alla kundfrågor både via mail, chatt, sociala medier och telefon.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa befintliga och nya kunder vid frågor och synpunkter. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att hitta de bästa lösningarna och överträffa kundens förväntningar. Du är en del av ett team med samma arbetsuppgifter och du samarbetar med kolleger i hela företaget. Som extraanställd kan arbetet innebära kvälls- eller helgarbete och exkluderar telefon. Efter en upplärningsperiod finns möjligheten att jobba hemifrån.
Du kommer bl.a. arbeta med:
- Kundservice - Leverera branschens bästa kundupplevelse
- Hjälpa intressenter/kunder vid frågor och synpunkter
- Besvara e-mail samt konversationer i sociala medier och chatt
- Administrativa kundärenden som: - Sortera inkommande mail i ärendekategorier
- Besvara offertförfrågningar
- Besvara betalnings- och fakturafrågor
- Avtalsändringar
- Uppdatera städinstruktionen
- Skicka ut städmedel
- Lättare ärendehantering gällande beröm och feedback
- Hantering av vår facebooksida (SM)
Vi letar efter dig som
För oss är din personlighet viktigast - vi söker dig som är kundfokuserad, kommunikativ och lösningsfokuserad. Du trivs i en roll där snabb support och leverans förväntas, och får energi av att nå mål och leverera service i världsklass. Då du kommer ha många kontaktytor, såväl externt som internt, tror vi att du är en stark relationsbyggare och samarbetsfokuserad. För dig är det där ”lilla extra” en självklarhet!
Utöver detta ser vi att du:
- Har god erfarenhet från service och kundbemötande
- Pratar och skriver flytande svenska samt engelska
- Har god data- samt systemvana, meriterande om du har arbetat i Salesforce
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Övrig information
Tjänsten som Customer Service Agent är en behovsanställning. Tillträde för tjänsten är omgående enligt överenskommelse. Vår kundrelationsavdelning är bemannad vardagar 06 - 19, det kan även komma att innefatta helgarbete så du behöver kunna arbeta någon gång under dessa tider. Arbetet förläggs på Hemfrids huvudkontor på Rosenlundsgatan 40 i Stockholm, möjligheten till delvis hemarbete efter introduktion finns.
Ansökan
Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel, Talent Acquisition Partner, på rekrytering@hemfrid.se.
Om Hemfrid
Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).
Välkommen till Hemfrid!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650