Customer Service Agent till Leaseplan

Customer Service Agent till Leaseplan

Arbetsbeskrivning

LeasePlan är ett av världens ledande leasingbolag, med 1,7 miljoner fordon i över 30 länder. Vi hanterar fordon genom hela livscykeln, allt från inköp och underhåll till att sälja återlämnade leasingbilar. Nu söker vi dig som är serviceminded och vill vara med vårt kundtjänstteam och förmedla bästa möjliga service till våra kunder.

Läs mer om LeasePlan på deras hemsida: https://www.leaseplan.com/sv-se/

Din nya arbetsplats:

LeasePlan sitter i ljusa och trivsamma lokaler i Solna och här arbetar 120 kollegor i en härlig atmosfär där det finns mycket spännande på gång inom bolaget. I rollen som Customer Service Agent kommer du att vara den första kontakten som kunderna har med LeasePlan. Teamet är ett drivet gäng med god teamkänsla där man hjälps åt kollegor emellan. Internt finns även ett välutrustat gym där du har möjlighet att träna.

Om tjänsten:

Dina arbetsuppgifter är att hantera inkommande ärenden via telefon och mejl samt koppla vidare ärenden internt inom organisationen. På kundtjänsten är ni 10 personer som hanterar varierande varierade frågor från förare som leasat en bil som rör bland annat vägassistans, fakturafrågor, däckbyten, förarbyte, leasinguppgifter, försäkringsfrågor, kilometerrapportering etc. Du kommer att arbeta i vårt ärendehanteringssystem och övriga administrativa arbetsuppgifter kan tillkomma även om det primära är att besvara inkommande samtal och mejl. På sikt erbjuds många utvecklingsmöjligheter internt men du bör se denna roll som långsiktig för att vara en aktuell kandidat.

Passande profil:

-Ett års arbetslivserfarenhet inom service med fokus på att hjälpa kunder. Tidigare erfarenhet av kundtjänstroller är meriterande -En långsiktig ambition med den här rollen, du vågar ta för dig, är driven och intresserad av att lära och utvecklas. -Punktlig, kommunikativ, hjälpsam och närvarande -Trivs att vara en del av ett sammanhang. -Du talar och skriver flytande svenska och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du kan även hantera ärenden på engelska när det förekommer.

I den här rekryteringsprocessen sätter vi ett stort värde på dina personliga egenskaper och söker dig som har en nyfiken personlighet, förståelse för vad god kundservice innebär och en förmåga att se helheten ur ett helikopterperspektiv. Vi ser även att du har en genuin vilja att arbeta med kundservice och kommer att trivas med telefon och dator som främsta arbetsredskap. Har du även ett intresse för bilar är det positivt men inget krav.

Notera att vi kommer begära utdrag ur belastningsregister i ett senare skede av processen.

Praktisk information: Omfattning: Heltid, 37.5 timmar arbetsvecka.
Anställning: Direktrekrytering till LeasePlan. 6 månaders visstidsanställning med chans till förlängning
Arbetstider: 8:30-17.00 helgfria dagar.
Placering: Solna.
Start: Omgående

I den här rekryteringsprocessen samarbetar LeasePlan med The Wofi. Frågor gällande rollen är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på 0762 135 006 eller tom@thewofi.se. Vi kommer att selektera ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas omgående. Därför rekommenderar vi att du visar ditt intresse för rollen redan idag och vi ser fram emot att lära känna just dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2020
  • Ansök senast: 24 februari 2021

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024