OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du Big Mac lika mycket som oss och älskar kundservice? Vill du använda dina kunskaper och erfarenhet från service i ett av världens största varumärken? Nu har du chansen att vara med på resan och skapa något nytt och värdefullt för McDonald's gäster. Låter det intressant? Läs vidare!
För oss på McDonald's är gästen alltid nummer ett och vi står inför en spännande tid där vi nu bygger upp en nordisk kundservice med gemensamma processer. Vi kommer det närmaste året utveckla en stark kundserviceanda tillsammans över gränserna för att skapa kundservice i världsklass. Du kommer vara stationerad i Sverige men ha kollegor i Norge, Danmark och Finland, som också jobbar med kundservice lokalt på respektive språk.
Vi har precis flyttat in i nya, härliga lokaler i Waterfront Building i centrala Stockholm med god tillgänglighet och vackra vyer. Tjänsten är en tillsvidareanställning med önskad start i augusti.
Om rollen
Som medarbetare på kundservice kommer du besvara ärenden från våra gäster via mejl, sociala kanaler och chatt. Då vi är i en nordisk uppbyggnad kommer nya kanaler tillsättas och processer förnyas och förbättras kontinuerligt. Men vår uppgift kommer alltid vara den samma, att säkerställa hög GX, guest experience, i Sverige och samarbeta med de andra marknaderna så att vi utvecklas för gästen. Vi finns till för att skapa enkelhet för alla besökare och gäster och för att underlätta för våra restauranger.
I rollen ingår delat training- och contentansvar tillsammans med Customer Service Manager.
Det kommer bli en kul och annorlunda uppstart då vi just nu implementerar en ny Customer Center plattform, Genesys Cloud. Lanseringen äger rum under hösten 2023 och du kommer vara en del i uppstarten av nya systemet på alla våra fyra marknader. Det kommer att finnas stora möjligheter för dig att vara med och påverka och utvecklas.
Ansvarsområden:
Besvara och jobba med ärenden i alla våra kanaler
Underhålla och uppdatera vår interna kunskapsbank.
Underhålla dokumentation av arbetssätt, processer och rutiner
Vem är du?
Som person ser vi att du har ett stort servicehjärta och ett inre driv för att ge bästa möjliga service i allt du gör. Du sätter stor stolthet i att ge gästerna hjälp oavsett vilken fråga de har.
Du är nyfiken och kreativ och delar vårt engagemang för att leverera effektiva gästmöten. I teamet strävar vi efter ett arbetssätt som präglas av att ha roligt på jobbet där vi alla bidrar med delaktighet och nytänkande.
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har:
Erfarenhet från kundservice, callcenter, outsourcad verksamhet
Jobbat med service tidigare i någon form
Datorvana, systemvana och goda kunskaper inom Office-paketet
Goda kunskaper i svenska och engelska, och är skicklig att formulera dig i text
Minst gymnasieexamen
Övrig information
I din onboarding kommer du göra praktik i restaurang så du lär dig hur vi serverar hamburgare i världsklass och allt om våra produkter. Du får även utbildning i våra system så du känner dig trygg i din roll.
Utöver detta kommer du framåt säkerställa att rätt guidelines finns för kundservice och vara med och uppdatera nya rutiner tillsammans med Customer Service Manager och de andra länderna.
Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning med provanställning.
Arbetstid: Dagtid med viss flexibilitet för verksamhetens bästa. Kundservice planeras vara öppen vardagar 8:00-19:00 och helger 11:00-19:00 med reservation för att det kan komma att förändras under tid för att matcha kommande kanaler och gästens förväntningar och behov. Rollen kommer till största del vara tillgänglig på vardagar men helger kan tillkomma.
Ansökan
Vill du hjälpa oss skapa magi för alla våra gäster och mer tid till restaurangerna för besökarna? Vad roligt, då är det bara att skicka in din ansökan!
Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om företaget
McDonald’s is the largest restaurant chain in the Nordics, serving iconic products like the Big Mac® and their world-famous fries to 600.000 guests every day. McDonald’s have approximately 20.000 employees in around 430 restaurants, delivering a great restaurant experience to their guests. Most of the McDonald’s restaurants are owned and operated by local franchisees.
Food Folk Group owns the licensee rights for McDonald’s in the Nordics since 2017 and will join the journey to develop McDonald’s. The Nordic headquarter organization consists of around 220 colleagues. The organization is built on a matrix structure, where about half of the employees are working locally in one of their four markets and half are working in Nordic functions.