Customer Service Agent till Omya i Malmö

Customer Service Agent till Omya i Malmö

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som Customer Service Agent i ett bolag med hög trivsel och där du har möjlighet att stanna kvar och utvecklas?

Om tjänsten
I den här rollen kommer du att arbeta i bolagets nordiska kundtjänst. Du besvarar frågor kring bolagets produkter, garantier, leveranser och hanterat övriga orderärenden. Du ingår i ett för team för kundservice men arbetar även i nära samarbete med kollegor på andra avdelningar inom hela bolaget. För att lyckas i den här rollen behöver du ha goda kunskaper i SAP och MS Office.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att ha många dagliga och löpande kontakt med kunder och kollegor i hela världen men främst Norden och västra Europa och bl a arbeta med frågor gällande transporter och kredithantering. Du kommer även att arbeta som support till säljteamet med tex bokning av kundorder och fakturering.

Vem är du?
Som person trivs du i en supporterande roll där du agerar som första kontakt och ställer rätt frågor till kunden. Du är en social och serviceinriktad relationsbyggare som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är driven och självgående, lösningsorienterad, uthållig och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att anpassa dig och trivs med att arbeta i team.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har några års erfarenhet från serviceärenden, orderhantering samt administration, gärna från tillverkande industri. Dessutom är det meriterande om du har kunskap eller erfarenhet inom logistik och/eller ekonomi. Du är flytande i det svenska och engelska språket både i tal och skrift. Behärskar du även något av de övriga nordiska språken ser vi det som en merit. För att lyckas i den här rollen behöver du ha goda kunskaper i SAP och MS Office.
Du har relevant eftergymnasial utbildning inom administration och/eller service och har du arbetat med kredithantering tidigare ser vi det som en merit.

Om verksamheten
Omya är en av världens ledande tillverkare av industrimineral – främst fyllmedel och pigment som härrör från kalciumkarbonat och dolomit – och är också en global distributör av specialkemikalier. Omya erbjuder en mängd lösningar som bidrar till kundernas konkurrenskraft och produktivitet inom säljsegmenten Construction, Paper & Board, Polymers, Consumer Goods, Envitonmental Solutions. Omya grundades i Schweiz år 1884 och har idag med 8000 anställda en global närvaro på mer än 175 platser i över 50 länder. Omyas verksamhet i Sverige består av Omya AB, Gåsgruvan Kalcit AB och Björka Mineral AB. För att möta de grundläggande behoven hos nuvarande och kommande generationer, har Omya åtagit sig att genomföra principerna för en hållbar utveckling på alla nivåer i företaget och skapar mervärde genom produkter och tjänster som utvecklats på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer om oss på www.omya.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2020
  • Ansök senast: 1 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


25 november 2024

CUSTOMER SERVICE ADMINISTRATOR

25 november 2024

25 november 2024

Customer Experience Agent till vår kund i Eskilstuna

Customer Experience Agent till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024