Customer Service Agent till Orkla

Customer Service Agent till Orkla

Arbetsbeskrivning

Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1600 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Mer än 90 procent av det vi säljer i Sverige tillverkar vi lokalt på någon av våra 15 anläggningar. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken Abba, Kalles, Felix, BOB, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och har runt 1 600 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara ”Din vän i vardagen” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.

 

 

Vill du arbeta i ett sammansvetsat, kunnigt och välmående team, med varierande arbetsuppgifter som ställer krav på servicekänsla och problemlösningsförmåga? Som Customer Service Agent ansvarar du, tillsammans med dina kollegor på avdelningen, för flödet från order till fakturering och att ge god service till Orklas kunder. Detta är en koordinerande roll som innebär mycket samarbete, både med teamet och med kunder, leverantörer samt andra avdelningar inom företaget.

Din placering kommer att vara på Orklas huvudkontor i Malmö och du rapporterar till Customer Service Manager inom Orkla Foods Sveriges Supply Chain-organisation.

 

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll som Customer Service Agent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innebära:

- Fantastisk kundservice för Orklas svenska retail-, storhushålls- och industrikunder

- Orderhantering via mail och EDI

- Bevakning av leverans och restorder

- Reklamationshantering

- Registervård, kund- och leveransregister

- Fakturahantering

- Koordinering och planering av flöden

- Intern kontakt med t ex planning, lager/logistik
 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har några års erfarenhet av en liknande roll, gärna inom FMCG/livsmedelsindustrin. Gymnasieutbildning är ett minimumkrav och högre utbildning meriterande. Du är bekväm i SAP, och utan tvekan en van och kunnig användare av Officepaketet. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och skrift. 

Vidare tror vi att du är en motiverad, självständig och lösningsorienterad person som trivs med att jobba i högt tempo och ha en varierande vardag. Då du kommer att ha många kontakter både inom och utanför bolaget är det viktigt att du har god vana av att samarbeta och kommunicera med flera olika parter. Du tycker att service är roligt och är gärna med och förbättrar kundupplevelse såväl som processer där du ser att behovet finns.

Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!

 

Vad kan Orkla erbjuda dig?

Orkla är ett unikt FMCG-bolag med ett starkt fäste i Norden och växer även mycket inom Europa och flera andra länder, bland annat Indien. Möjligheten att få jobba med starka lokala varumärken i ett växande internationellt bolag ger våra medarbetare möjligheten att göra skillnad och påverka vår utveckling. På Orkla tänker vi globalt men vill utveckla lokala lösningar som tillgodoser våra kunders behov samtidigt som vi utvecklar och stärker våra medarbetare genom att de får göra skillnad. 

 

Hur ansöker jag?

Då vi samarbetar med Badenoch + Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Senior Consultant Matilda Rodey, matilda.rodey@badenochandclark.se, om du har frågor om tjänsten.

Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost.

Badenoch + Clark använder tester och videointervjuer som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista dag för ansökan är 22 februari, men urval och delmoment sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut - så vänta inte med att ansöka!

 

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 22 februari 2023

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024