Customer Service Agent till Petzl!

Customer Service Agent till Petzl!

Arbetsbeskrivning

Är du en stjärna på att ge service och brinner för att arbeta i en koordinerande roll? Är du dessutom passionerad för friluftsliv och äventyr? Då kan rollen som Kundtjänstmedarbetare vara perfekt för dig! Petzl, ledande inom klätter- och fallskyddsutrustning, söker just nu en norsktalande Customer Service Agent till teamet i Kista. Välkommen med din ansökan redan idag – vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN

Petzl är en ledande aktör inom fallskydd och klätterutrustning och är verksamma i stora delar av världen. Petzl tillverkar utrustning både för sportklättrare såväl som och till företag som använder deras produkter för att kunna jobba säkert. De är just nu i en spännande tillväxtfas och har suttit i Kista sedan 2020 där de har sitt nordiska huvudkontor. På kontoret i Kista är de 16 anställda, och har runt 1100 anställda runtom i världen.

Som Customer Service Agent hos Petzl kommer du att ingå i ett team på fyra personer där man representerar alla nordiska språk och bemöter Petzls kunder över hela Norden. I denna roll kommer det vara fokus på Petzls norska kunder.

I rollen som Customer Service Agent har du breda arbetsuppgifter där du utöver kundservice även får ansvara för och sätta dig in i logistikrelaterade uppgifter. Ditt ansvar kommer relatera till allt inom kundens ärende från att en beställning kommer in tills att ordern är levererad och fakturan är betald.

Hos Petzl erbjuds du:
- En trivsam och familjär arbetsplats med en öppen och lättsam stämning bland alla medarbetare
- Arbete i ett tryggt & supportande team
- Goda utvecklingsmöjligheter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt
* Svara på vanliga frågor gällande pris, leveransinfo och offerter mm.
* Administrera reklamationer och betalningspåminnelser samt bevaka leveranser
* Arbeta med administrativa logistikrelaterade uppgifter som koordinering av leverans till lagret, se över nyckeltal osv


VI SÖKER DIG SOM
- Är flytande i norska och engelska, både i tal och skrift
- Har minst två års erfarenhet inom kundservice
- Har viss arbetslivserfarenhet inom supply chain eller logistik
- Har erfarenhet av att arbeta i system som SAP och Salesforce
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet inom klättring, antingen professionellt eller genom ett personligt intresse

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Serviceinriktad
- Anpassningsbar
- Samarbetsinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Petzl här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2024
  • Ansök senast: 20 juli 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


29 september 2024

Kundservice till växande Power Hemelektronik

Kundservice till växande Power Hemelektronik

28 september 2024