Customer Service Agent - Vikariat under högsäsong

Arbetsbeskrivning

Fler och fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar vilket ställer höga krav på vår kundservice. Vi har tidigare haft vår kundservice externt och har nyligen tagit hem den för att öka nivån av produktrådgivning och service. Vi söker nu fler agenter till kommande högsäsong som är under november-januari.
Om rollen
Uppdraget för vårt kundservice-team är att hantera inkommande kundärenden både som första och andra linje samt administrera tillhörande uppgifter såsom; reklamationer, returer, försenade kundorder, m.m.
Som kundserviceagent hos oss kommer du att ha kontakt med våra kunder både via e-post och telefon. Du svarar på frågor kring bl.a. leveranser, beställningar, fakturor och våra produkter. Du arbetar med som en del av vårt kundserviceteam och rapporterar till vår Customer Service Manager. Du kommer även att ha regelbunden kontakt med personalen på vårt lager och med våra leverantörer för att kunna ge våra kunder bästa möjliga service. Ditt huvudfokus är att ge våra kunder toppservice med snabba och trevliga svar.
Rådgivning om de produkter vi säljer är en viktig del i vårt kunderbjudande och vi ser gärna att du som sökande har ett genuint intresse för köksprodukter och/eller heminredning.
Tjänsten är en heltidstjänst vardagar kl 8-17.
Om dig
Du är kommunikativ, älskar att hjälpa andra människor och att ge service i toppklass.
Du är strukturerad, lösningsorienterad, ordningsam och bra på att lära dig nya saker. Som person är du passionerad och trivs när du får bidra med dina egna tankar och idéer som driver ditt arbete framåt i högt tempo. Du trivs med att jobba självständigt och fokuserat med dina arbetsuppgifter, men gillar också att jobba i en miljö med mycket kontakt inte bara med kunder utan även med kollegor.
Du är liksom vi prestigelös och redo att hugga i där det krävs. Du är en person som inte fastnar i detaljer, du är prestationsinriktad och tycker att utmaningar är spännande. När det är mycket att göra jobbar du istället mer effektivt istället för att bli stressad. Du har god förståelse för tekniska system och trivs med att jobba i högt tempo. Det är viktigt att du trivs i en miljö som präglas av hög förändringstakt och utveckling. Det betyder att du har otroliga möjligheter att utvecklas i din yrkesroll i snabb takt, men ställer också stora krav på att du är villig att satsa hårt.
Vi erbjuder
KitchenTime är ett ungt och växande företag, vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!
Annat viktigt att veta
Omfattning: Heltid under november t o m januari, allmän visstidsanställning med möjlighet till förlängning.
Rekryteringen sker löpande så du är välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Erfarenhet av kundservice inom handel, försäljning eller liknande
God svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
Språkkunskaper i norska, danska, finska eller tyska
Intresse för köksprodukter/inredningsprodukter
Erfarenhet av ärendehanteringssystem
Erfarenhet av kundservice via e-post och telefoni



Om arbetsgivaren - KitchenTime
KitchenTime är köksredskapsbutiken på nätet där du hittar ett unikt sortiment för ditt kök med snabba och trygga leveranser.
Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns på 9 olika marknader i Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Erik Andrén

Caroline Friestedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KitchenTime
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Smedsgränd 5A
None

Postadress

Smedsgränd 5A
Uppsala, 75320

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024