Customer service agents till BRA i Bromma

Customer service agents till BRA i Bromma

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för studenter och juniora talanger. 
För kunds räkning söker vi nu:
Är du på jakt efter det perfekta extrajobbet? Vill du jobba med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik? Tycker du om att vara del av ett härligt team och ta del av den härliga pulsen som bara finns på flygplatser? Då är detta det perfekta extrajobbet för dig!
Om företaget
Braathens Regional Airlines – är ett familjärt litet bolag som växer och blir större! Teamwork är en stor del av BRAs framgång, där inte bara det interna samarbetet är starkt utan även med alla deras samarbetspartners.

BRA tror på mångfald och att olika erfarenheter och kunskaper gör dem bättre. De siktar alltid på att vara det självklara valet i luften och har stort fokus på hållbarhet, där de lyfter med klimatet i tankarna, biobränsle idag, och el-flyg inom en snar framtid. Som nyligen vinnare av Grand Travel Awards Hållbarhetspris sporrar det BRA att varje dag jobba för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas.

Om teamet & rollen

Nu stärker BRA upp sitt Customer service agent-team på Bromma flygplats så att de står väl rustade inför peak hours som är mellan kl 06-09 samt 15-18 alt. 16-19 på vardagar. Varje pass är därför 3-4 h/vardera för att kunna stärka upp vid peakarna under dagen. Du förväntas arbeta minst 2 pass i veckan men begränsas inte till det om önskemål för fler pass finns. Under sommar-/semesterperioderna kommer du att kunna få jobba mer (juni, juli och augusti).

Teamet är idag cirka 10 medarbetare på förmiddagen och mellan 10–15 medarbetare på eftermiddagen. En stor del av arbetet är teamwork men där kortare sekvenser är egenarbete. Exempel på egenarbete kan vara incheckning av passagerare. Dock finns alltid kollegor i närheten att fråga om man behöver hjälp. Åter igen, teamwork i fokus.

Som Customer service agent-medarbetare kommer du exempelvis att arbeta med:

Incheckning – incheckningen är automatiserad och man bistår passagerarna på golvet alt. bakom disk beroende på bolag som flyger.

Loungen – här bistår man med service till VIP-kunder, vilket exempelvis kan vara servering av kaffe, té, smörgås m.m.

Gate – ansvara och ta hand om avgång från start till slut. Detta innebär att sköta boarding, kontakt med cockpit via flygradio och lastarna via en annan radio.

UM-hantering – ta hand om ensamflygande barn, säkerställa att de kommer till rätt flygplan och får en trygg resa.


Introduktion

För att få påbörja tjänsten kommer du att behöva ha gått en utbildning och fått godkänt på bakgrundskontrollen som genomförs på samtliga konsulter.

Utbildningen kommer ske både i klassrum, digitalt samt egen tid. Utbildningstiden beräknas vara under tre veckor där du kommer behöva kunna lägga tre heldagar/vecka i klassrum. Utbildningen kommer att ske under början av juni och förutsätter därför att du kan närvara då.

Om dig

För denna tjänst lägger vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Eftersom säkerhet är en viktig och central del av ett arbete på en flygplats ser vi att du har ett bra säkerhetstänk och är noggrann som person. Du är kommunikativ och har en god serviceförmåga vilket gör att du är duktig på att läsa av situationer såväl som kunder. Du är prestigelös och prioriterar teamets leverans vilket betyder att du hjälper till där det behövs. Du kommer ställas inför olika situationer som du kanske inte tidigare påträffat, vilket gör det viktigt att du hanterar nya och ibland kanske tidspressade situationer på ett bra sätt.

Utöver detta ser vi att du gärna har:

Är studerande eller har annan huvudsaklig sysselsättning

Minst en treårig gymnasial utbildning

Tidigare erfarenhet av service i någon form

Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift

Goda system/datakunskaper

Har ett säkerhetstänk

Kan arbeta minst 2 pass/veckan


Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från branschen.

I samband med denna rekrytering kommer vi att behöva följande dokument från dig:  

uppdaterat CV

avgångsbetyg från gymnasiet eller andra relevanta studieintyg

relevanta intyg från arbetsgivare

två referenser från tidigare- eller nuvarande arbetsgivare

bakgrundskontroll kommer att göras eftersom arbetet sker på en flygplats - mer information kommer att komma gällande detta för dig som blir aktuell i processen


Välkommen med din ansökan!

Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!

Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

#LI-Onsite

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Group international AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2023
  • Ansök senast: 23 juni 2023

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024