Customer Service Agents till KONE!

Customer Service Agents till KONE!

Arbetsbeskrivning

Visste du att KONE förflyttar över en miljard människor varje dag? År 2018 var bolagets årliga nettoomsättning 9,1 miljarder euro. KONE har världen över 57 000 engagerade medarbetare, som förenas i en gemensam vision. Som global ledare inom hiss- och rulltrappsbranschen har bolaget som målsättning att förbättra flödet av människor i storstadsmiljöer.

KONE har dessutom flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine. Till kontoret i Kista, Stockholm har vi på A-hub fått i uppdrag att söka ytterligare två engagerade kollegor till "call-out teamet".



OM TJÄNSTEN

Det svenska call-out-teamet fungerar som "first-line" för kunder som behöver hjälp med utrustningen, eller är instängda i hissar. Som Agent i teamet säkerställer du att KONEs kunder får en service i världsklass och att alla som exempelvis fastnat i en hiss känner sig trygga och får omedelbar hjälp från bolagets tekniker och/eller räddningstjänst.

I säkerhetsrelaterade fall (instängda personer i hissar/skador/risker) hjälper teamet även till med att säkerställa att varje process följs enligt en väl framtagen specifikation för att säkerställa högsta möjliga säkerhet för KONEs kunder.

I det dagliga arbetet agerar man som Agent både som KONEs ambassadörer gentemot bolagets kunder och som en koordinator mellan kund och tekniker.

Teamet är en del av den Skandinaviska Kundservice & Admin organisationen men arbetar uteslutande mot svenska kunder.

MER OM ROLLEN

I fräscha och ljusa lokaler sitter du tillsammans med teamet och den övriga organisationen inom Kundtjänst för Skandinavien. Med ett öppet landskap har du alltid nära till både support och gemenskap ihop med kollegorna!

I rollen så kommer du primärt att;

- Supportera KONEs kunder som behöver hjälp med felande utrustning

- Säkerställa säkerheten för KONEs kunder som rapporterar in exempelvis larm från hissar.
Skapa call-outorders enligt kundens önskemål och samordna detta med tekniker

Övervaka och arbeta inom flera supportkanaler såsom; telefon, e-post och webbchatt.

Arbeta för att uppnå mål som satts av interna KPIer (nyckeltal), med vägledning och support från din teamleader på plats.



För att trivas och passa i rollen;

- Så har du sannolikt tidigare arbetat åtminstone något år i en kundtjänstrelaterad-roll.
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet.
- Minst gymnasial utbildning.
- Mycket god datavana för att klara av ett högt tempo och kunna bistå bolagets kunder på ett professionellt sätt.


För att lyckas väl i rollen hos KONE krävs det även att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och självklart även dina kollegor. Du är en riktig problemlösare och gillar känslan av att uppnå gemensamt uppsatta mål. I rollen så ingår det en hög grad av samarbete med såväl kunder, kollegor, arbetsledare och tekniker. Därav gillar du sannolikt att hjälpa andra och är bra på att hantera en arbetsmiljö med stundvis snabba svängningar och högt tempo. Att vara professionell, noggrann och strukturerad i ditt arbete är även det viktiga faktorer för att lyckas väl i denna spännande och varierande roll!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Plats: Kista - Stockholm

Anställningsform: Konsult via A-hub på heltid i 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering till vår kund.

Vi gör löpande urval för tjänsten och annonsen kan komma att stängas ner i förtid om vi på A-hub har gått vidare med kandidater in i slutstegen via oss.

Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 30 april 2022

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024