Customer Service Analyst

Customer Service Analyst

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en viktig del i skapandet av de häftigaste skönhetsprodukterna på marknaden? Är du dessutom analytiskt lagd, gillar service och att ha daglig kundkontakt? Se då till att söka det här jobbet hos oss!
Om företaget
Svenska Krämfabriken är en marknadsledande tillverkare, R&D-center, varumärkesägare och utvecklare inom skönhets-, hälsa och wellnessegmenten. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant och erbjuda starka, unika och högkvalitativa varumärken på marknaden. Förutom att utveckla och bygga upp egna varumärken strävar vi också efter att erbjuda de mest kompletta private label- tjänster som finns på marknaden, inklusive enastående utveckling av varumärkeskoncept, R&D, trendanalys, inköp, design, tillverkning samt 360 marknadsföring- och logistiklösningar.
Svenska Krämfabriken är på en tillväxtresa, och våra fantastiska medarbetare är helt avgörande för vår framgång.
Om tjänsten
Vi har nu behöv av att utöka vår avdelning med en till kollega. Som Customer Service Analyst kommer du att arbeta med daglig kundkontakt för att leverera högklassig kundservice gentemot våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kundservice genom löpande kundkontakt
Löpande prognoshantering tillsammans med kund samt utveckling av prognosverktyg
Göra strategiska säljanalyser, utläsa trender samt förstå kundernas behov
Hantera kundorder och faktura enligt avtal med nationella och internationella kunder
Leveransbevaka och upprätthålla den överenskomna servicegraden för utleveranser
Hantera kundreklamationer i enlighet med beslutad reklamationsprocess
Vidareutveckling av IT stöd för säljrelaterade processer

Du kommer att ansluta till ett glatt gäng som är en viktig del i kedjan från order till färdig produkt. Eftersom vi trivs så bra tillsammans och eftersom det mesta av jobbet behöver ske på kontoret, är vår önskan att du kan arbeta på plats varje dag.
Profil
Vi söker dig som har:
Tidigare erfarenheter från liknande arbetsuppgifter
God datorvana samt god kunskap i Excel och övriga delar av Microsoft Officepaketet
God strategisk samt analytisk förmåga
Erfarenhet av kundinteraktion och service
En stark vilja att lära och utvecklas


Vårt erbjudande
Här finns en möjlighet att växa och utvecklas med utmanande och varierande arbetsuppgifter. Hos oss på Svenska Krämfabriken är vår företagskultur och våra medarbetare av högsta prioritet. Vi erbjuder en dynamisk och vänlig arbetsmiljö där vi bryr oss om varandra. Som anställd har du bland annat tillgång till ett nybyggt gym samt möjlighet att spöa kollegorna i padel i vår egen anläggning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning (provanställning tillämpas) placerad i Borlänge med tillträde snarast.
Välkommen med din ansökan!
Om du tror att du har rätt kvalifikationer och vill vara en del av vårt team, skicka in din ansökan med CV och personligt brev till career@kramfabriken.com. Märk din ansökan med ”Customer Service Analyst”.
Sista dag att ansöka är 2024-04-14.
För frågor eller mer information om tjänsten kontakta:
Sales Director Johan Sonesson, johan.sonesson@kramfabriken.com, 073-067 78 07
HR-ansvarig Elin Andersson, elin.andersson@kramfabriken.com, 079-585 52 53
Vi ser fram emot att välkomna dig till Krämfabriken!
Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Krämfabriken Dalarna AB, Svenska Borlänge
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2024
  • Ansök senast: 14 april 2024

Postadress

Tunavägen 277 B
Borlänge, 78173

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024