Customer Service - automatiskt sparad

Arbetsbeskrivning

Vi är på jakt efter vår nästa stjärna till vår enhet i Borås, är du en serviceinriktad person som gillar kundkontakt och som trivs i en innovativ och snabbrörlig organisation? Då kan du vara vår nya Customer Service

Om rollen:
Som Customer Service agerar du som Sitens och bolagets ansikte utåt där du kommer vara första kontakten mot våra kunder i den dagliga dialogen och hantera deras frågor och eventuell avvikelsehantering. Du är därför alltid uppdaterad på aktuell status i den dagliga produktionen för att kunna arbeta proaktivt i kunddialogen.
Ditt arbete innefattar att arbeta med kundutveckling på ett strukturerat arbetssätt och ta fram lösningar inom områden som är återkommande kundfrågor men även genom att proaktivt komma med lösningsförslag för att driva samarbetet och lönsamheten framåt.

Bland annat så kommer dina dagar innebära att du:
- Är vår first point of contact, dvs är ansiktet utåt och första kontakt för Aditros kunder
- Driver och/eller följer upp aktiviteter internt och externt
- Ansvarar för att förbereda, dokumentera och delta i möten med kund
- Hanterar faktureringsunderlag och kvalitetssäkring av densamma samt har öga för ekonomi i affärssamarbetet
- Sköter uppföljning och dokumenterar och noterar nyckeltal
- Du rapporterar till Site Manager.

Din profil
För att passa i denna roll ser vi gärna att du:
• Är en serviceinriktad person som förstår komplexiteten i en tredjepartslogistikaffär.
• Är en stark kommunikatör både via telefon och mail
• Kan ta en kunddialog från att reaktivt söka svar inom den interna organisationen till att driva kunden framför dig i vår dagliga leverans.
• Ansvarar för att administrativa processer automatiseras och fokus kan läggas på utveckling/analys
• Har god kunskap i Officepaketet
• Har förmågan att upprätta och producera underlag för faktura
• Meriterande är kunskap inom Jeeves eller Ongoing


För oss på Aditro Logistics är inställning och personlighet lika viktigt som kompetens. Därför tror vi att du är kommunikativ, förstår komplexiteten i operativ drift och drivs av att hitta nya lösningar och tänka i nya banor samt utmana befintliga strukturer och processer. Du trivs med att arbeta i en innovativ organisation, trivs att arbeta självständigt, med högt tempo och du har en förmåga att ta beslut och säkerställa att det som beslutats efterlevs. Du tar ett personligt ägandeskap över ditt område och driver ditt arbete på ett proaktivt sätt. Vi ser framför oss en driven och hungrig lagspelare.
Är du en kommunikativ och lyhörd person som vet hur det känns när man lyckas och har en förmåga att uppfylla kundernas förväntningar, då är du vår nästa stjärna.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aditro Logistics AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2022
  • Ansök senast: 2 april 2022

Postadress

Uppfinnarvägen 6
Arlandastad, 19561

Liknande jobb


Reklamationsansvarig

10 september 2024