Customer Service Center på Gothenburg RoRo Terminal

Customer Service Center på Gothenburg RoRo Terminal

Arbetsbeskrivning

Om Gothenburg RoRo Terminal Gothenburg RoRo Terminal ligger i Göteborgs hamn vid mynningen av Göta Älv. Flera fartyg från olika destinationer i Europa anlöper i hamnen regelbundet per vecka. Gothenburg RoRo Terminal är specialiserat på roro- och bilhantering och är en viktig del av den svenska import- och exportkedjan. Terminalen är öppen dagligen året runt där hamnarbete och annan service utförs. Alla typer av rullande gods lossas och lastas i terminalen. Bilar, trailrar, gods på lastbärare, containrar maskiner och projektlaster passerar över en av terminalens roro-kajer till antingen Storbritannien eller kontinenten.
Om tjänsten Customer Service Center ansvarar över att se till att både import och exportgods passerar port 6 på rätt vis med hänsyn till Gtms, övervakningssystem, Isps och Tullverket. I uppdraget ingår att säkerställa att chaufförerna har nödvändig information för att köra, placera och hämta gods på Gothenburgs RoRo terminals område. Ansvar för passagerare och kontinuerlig kontakt med Tullverket, rederier, speditörer och åkerier är också en del av uppdraget samt att kvalitetssäkra godsinformationen i Gothenburg RoRo terminals produktionssystem.
• Aktivt arbeta med nya användare av e-service och permanenta kort.
• Registrering av tullhandlingar samt redovisning till Tullverket.
• Skicka kundutskick till berörda kunder via Apsis.
• Ansvara för kommunikation till speditörer, chaufförer och andra besökare i terminalen i frågor som rör tillgång till terminalen och lämning/hämtning av gods.
Tjänsten är en heltidstjänst med start 1 augusti, möjlighet till tidigare start finns. Arbetsplatsen är belägen vid Port Entry på Hisingen
Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen tror vi att du är en drivande, noggrann och flexibel person. Då man som medarbetare på Customer Service Center är Gothenburg RoRo Terminals ansikte utåt för en stor del av verksamheten ser vi att du trivs med kundkontakt och brinner för att leverera kvalitativ och effektiv service. Är du dessutom analytisk, lyhörd, har förmåga att se kundens behov och att hantera komplicerade situationer ser vi detta som ett stort plus. Det är också bra om du har inblick i tullens regler angående tillfälligt lager. Krav för tjänsten
• Gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi/administration/logistik eller motsvarande dokumenterade kunskaper.
• Servicevana och erfarenhet av verksamhet som innefattar mycket kundkontakt.
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Ambulerandekonsult
Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen.
Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
KontaktuppgifterHar du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: dfdsprofessionals@dfds-group.comRekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Group
DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap.SökordDFDS | Göteborg | Transport | Logistik |Kundtjänstmedarbetare | Servicemedarbetare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFDS Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2024
  • Ansök senast: 15 november 2024

Liknande jobb


Tulladministratör till kommande uppdrag!

Tulladministratör till kommande uppdrag!

13 december 2024

Tulladministratör till kommande uppdrag!

Tulladministratör till kommande uppdrag!

13 december 2024

Customs Specialist

Customs Specialist

20 november 2024