OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn.
Har du analytiskt sinne? Är du intresserad av kundupplevelsen? Vill du vara med och bygga Sveriges bästa kundservice hos Nordens ledande E-handelsaktör? Då är du kanske personen vi söker!
Vi genomgår just nu ett intensivt förbättrings- och utvecklingsarbete avseende vår kundservice. Målet är att skapa en avdelning med möjlighet till individuell utveckling där vi alltid har kunden i fokus. Som ett led i detta arbete vill vi nu förstärka organisationen med en Customer Service Controller.
Om rollen
Som Customer Service Controller ansvarar du för att utveckla och genomföra avdelningens arbete med prognoser, rapporter och analysarbete. Rollen arbetar med för avdelningen viktiga nyckeltal och förbättringsåtgärder kopplade till dessa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter;
- I nära samarbete med ansvariga chefer utarbeta rapporter, prognoser och analyser för Customer Service
- Fortlöpande ta fram och presentera fastslagna rapporter
- Noga följa upp nyckeltal avseende t ex effektivitet, kvalitet och föreslå förbättringsåtgärder
- Genomföra prognoser för bemanningsbehov inom Customer Service
- Trafikleda och arbetsfördela ärenden inom Customer Service för optimal effektivitet och kvalité
- Tillsammans med ansvariga chefer vara delaktig i budgetarbetet för avdelningen
- Vecko/månadsmöten med Customer Service och andra för rollen relevanta avdelningar och funktioner
Profilen
Vi söker dig som vill vara med och utveckla avdelningens arbete med analys, prognoser och statistik till nya nivåer. Du är affärsmässig, noggrann och målmedveten i det du företar dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet, tidigare arbete inom kundservice är meriterande. Du har en mycket god analytisk förmåga, är van vid att arbeta med nyckeltal och har djupgående kunskaper i Excel.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett ansvarsfyllt, fartfyllt och spännande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas. Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i centrala Malmö, 1-2 minuters promenad från Malmö C.
Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på 6,2 Mdkr 2019. Inom BHG ingår över 85 onlinedestinationer, innefattande till exempel: bygghemma.se, trademax.se, chilli.se, furniturebox.se och taloon.com - och över 70 visningsbutiker. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.
BHG:s e-handelsverksamheter - (http://www.wearebhg.com/) www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com) - har över 1 500 anställda som arbetar tillsammans varje dag för att skapa en optimal köpupplevelse!