Customer Service Coordinator

Customer Service Coordinator

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på att
koordinera och administrera? Brinner du för att ge bästa service till dina
kunder? Sök tjänsten som Customer Service Coordinator!

Arbetsuppgifter
Som Customer Service
Coordinator är du kundernas första kontakt och den som hjälper till i alla
olika frågor. Du är kundens kontaktyta hos Stora Enso och ansvarar för att ta
emot orders och förfrågningar via mail och telefon samt att löpande ge
statusuppdateringar till kund gällande order och leverans. I rollen ingår även
ansvar för att uppdatera lagersaldo och lägga upp nya artiklar i systemet.
Du kommer att jobba i
ett team om 11 personer och som nyanställd får du en fadder att gå bredvid de
första veckorna.
I arbetsuppgifterna
ingår exempelvis:•Registrera kundorders
i affärssystem
•Övervaka status på
orders till leverans
•Registrera avvikelser
och ta in information från kund
•Registrera designförändringar
efter kundönskemål

I rollen som Customer Service Coordinator söker vi
dig som har:
•Gymnasieutbildning
•Svenska & Engelska
i tal & skrift
•Vana av något
affärssystem

Det är meriterande om
du har:•Utbildning inom
Logistik/Ekonomi
•Finska i tal &
skrift

Som person är du en
lagspelare som har lätt att samarbeta med andra avdelningar. Du är driven och
kan ta eget ansvar för att se till att jobbet blir gjort. Då du i rollen som
Customer Service Coordinator har mycket kundkontakt är det viktigt att du är
service minded och alltid strävar efter att ge kunden en positiv upplevelse.
Om Stora Enso
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara
lösningar inom förpackningar, biomaterial, träkonstruktion och papper. Stora Enso i
Jönköping producerar konsumentförpackningar,
transportförpackningar, wellpappark och förpackningssystem.
Teamet för Customer Service består av 11 personer. Det finns
möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar per vecka.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering,
vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa
människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att
rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i
Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under
en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha
möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos Stora Enso.

Villkor
Startdatum:
Omgående
Placeringsort:
Jönköping
Omfattning:
Heltid, dagtid
Lön:
Enligt överenskommelse

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2022
  • Ansök senast: 12 oktober 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

Kundtjänstmedarbetare till Blekingetrafiken

11 oktober 2024

11 oktober 2024