Customer Service Coordinator

Customer Service Coordinator

Arbetsbeskrivning

Om företaget

KONE är världsledande inom hiss- och rulltrappsbranschen och sitter i ljusa och fräscha lokaler intill Kista Galleria. Tillsammans med kunder och partners hjälper KONE till att göra Sverige mer tillgängligt! KONE är stolt partner till projekt såsom Mall of Scandinavia, Gothia Tower och Turning Torso. De vill alltid att alla som använder deras produkter är trygga och uppfattar dem som kundvänliga.

Din roll

Som Kundservicemedarbetare kommer du att sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med resten av dina kollegor. Du kommer att ta emot inkommande ärenden och felanmälningar via samtal, mail och chatt gällande företagets produkter - hissar, portar och rulltrappor. Arbetet är spännande och varierande då det innebär kontakt såväl med tekniker som med privatpersoner och företag som inkommer med frågor, felanmälningar och larm. KONE är ett utav världens största bolag globalt finns alla möjligheter för karriärsutveckling samt att knyta värdefulla kontakter och ta plats internt med ditt personliga varumärke.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Ta emot samtal och mail samt besvara kunder i KONEs livechatt

- Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar och även få personerna som hör av sig känna sig trygga om situation är sådan

- Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker

- Vara den lugna stämman i samtal för användare av våra produkter.



Plats: Kronborgsgränd 13, Kista

Anställningsform: Konsultuppdrag via Clevry där du blir anställd av Clevry men arbetar ute hos KONE. Uppdraget är långsiktigt på minst 12 månader.

Arbetstider: Kl. 8:00 - 14:00.

Omfattning: 80%

Start: Så snart som möjligt



Du erbjuds:

- En social arbetsroll med varierade arbetsuppgifter inom kundservice larmcentral

- En arbetsplats med högt i tak och ett glatt gäng

- En miljö där kunden är i fokus och varje dag är en möjlighet att förbättra kundens upplevelse av Kone



Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av service sedan tidigare, med fördel av kundservice och e-handel. Du behärskar svenska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet. Du har även telefon- och datorvana

Som person har du en god samarbetsförmåga, lyhördhet och social kompetens. Vidare ser vi även att du förstår vikten av god tonalitet och professionellt beteende i allt du tar dig för. För att lyckas i rollen krävs det att du är hjälpsam och gillar hjälpa kunder snabbt och personligt men likaså dina kollegor. Som person person är du även nyfiken, glad och positiv och tycker om att ha mycket att göra där tempot stundtals är högt.

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.



Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2023
  • Ansök senast: 18 augusti 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024