Arbetsbeskrivning
I samarbete med Dryboy söker vi en Customer Service Coordinator för omgående start. Här erbjuds du en bred roll med stora möjligheter till påverkan och utveckling av kundtjänstfunktionen. Vi söker efter dig som brinner för att leverera förstklassiga kundupplevelser och som trivs i en entreprenöriell miljö.
Som en del av Dryboys fortsatta tillväxt utökas organisationen nu med en kundtjänstmedarbetare. Här blir du del av ett tätt samarbetande team bestående av VD, produktutveckling/inköp, försäljning samt flertalet skräddare. Med det sagt präglas kulturen av korta kommunikationsvägar, snabba beslut och stor möjlighet till påverkan i processer och arbetssätt. Kulturen genomsyras också av ett stort kundfokus – alltid med en strävan om att bemöta kunder med högt engagemang.
Om Dryboy
Dryboy är ett innovationsdrivet svenskt företag och varumärke som med egenutvecklad produktionsteknik och en unik e-handelsplattform erbjuder skräddarsydda högkvalitativa regn- och väderskyddsprodukter för både konsumenter och företag.
Produktutveckling och produktion sker i egna lokaler i Göteborg och produkterna efterlämnar ett minimalt fotavtryck på miljön. Visionen är att bli den marknadsledande producenten av skräddarsydda skyddslösningar och överdrag i Europa och USA.
Läs gärna mer på Dryboys hemsida.
Om rollen
Som Customer Service Coordinator på Dryboy blir det ditt huvudsakliga ansvar att bemöta inkommande frågor från potentiella och befintliga privatkunder. Kommunikationen sker primärt genom mail och telefon. Nedan är exempel på arbetsuppgifter:
Svara på kundförfrågningar via e-post, telefon, chatt och sociala medier
Hjälpa kunder med frågor kring produkter och reklamationer
Assister kunder med orderändringar, uppdatering och betalningsfrågor
Analysera frågor/problem och föreslå samt driva igenom förbättringar i kundupplevelsen
Hålla dig uppdaterad och kunnig om sortimentet för att ge informerade och användbara svar
Samla in och rapportera kundfeedback till teamet för att förbättra såväl bemötande som produkterna
Då Dryboy fortsatt är tidigt skede av etablering förväntas du vara väldigt trygg och bekväm i att ge förstklassig service även då ramar och riktlinjer eventuellt saknas. Samtidigt är du lyhörd och vaksam på möjligheter till såväl förbättring som effektivisering. Rollen ger därmed även goda möjligheter till utveckling och utrymme för större ansvar över tid.
Vi söker dig som
Har tidigare erfarenhet av kundservice, gärna inom e-handel eller liknande bransch
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Besitter god IT-vana och är bekväm med att använda kundtjänstverktyg (t.ex. Zendesk, Gorgias eller liknande system)
Det är meriterande om du pratar fler språk utöver svenska och engelska.
För att passa i rollen som Customer Service Coordinator förväntas du vara empatisk, lyhörd och lösningsfokuserad gentemot kundernas behov. Du har en förmåga att snabbt analysera problem, flaskhalsar och hitta lösningar på dessa. Likaså är du drivande i att skapa förbättring och effektivisering utifrån risker och möjligheter som du upptäcker i arbetet. Vi tror att detta kräver en hög personlig mognad och att du är trygg i en inte alltid strukturerad miljö. Likaså ser vi att du trivs i en varierande arbetsmiljö där rollen är bred och arbetsbelastningen varierande.
Om uppdraget
Detta är en direktrekrytering med inledande provanställning hos Dryboy.
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående
Placering: Göteborg, Högsbo
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.