Customer Service Coordinator till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är ett världsledande företag inom rörelse-och styrteknik. Med hjälp av verkstadsinnovativa produkter och system arbetar de för att öka sina kunders produktivitet och lönsamhet. Företaget har varit verksamma i Sverige i nästan 40 år och tillhandahåller kvalitetstjänster och produkter till svenska OEM-kunder och andra företag genom ett starkt och professionellt distributörsnätverk och sina teknologicenter. De är idag världsledande i teknologier inom ”motion and control” för mobila maskiner, industri och flygindustri och de är verksamma i 49 länder med ca 58 000 anställda världen över. I Sverige är man 1100 anställda på olika orter och man söker nu en kundfokuserad Customer Service Coordinator till kontoret i Spånga. Ta chansen att bli en del av ett härligt team på ett framgångsrikt och internationellt företag. Välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter

Nu söker vi dig som är en serviceinriktad och tekniskt intresserad Customer Service Coordinator. Vi söker dig som har en god förmåga att hantera flera processer samtidigt och som kan behålla en hög kvalité på din service både mot externa kunder och internt. Du stimuleras av att få ta ansvar och bidra med idéer och tankar i ditt arbete. Vi söker dig som har ett starkt tekniskt intresse som kombineras med en administrativ ådra. Vår kund har distributionsnätverk från norr till söder i landet och i rollen som Customer Service Coordinator arbetar du på företagets säljbolag mot befintliga kunder.
Du arbetar väldigt kundfokuserat vilket ställer krav på din kommunikativa och sociala förmåga. Exempel på dina arbetsuppgifter:

• Orderhantering
• Säljkoordinering
• Logistikplanering och leveransbevakning.
• Delta i förändringsarbeten
• Övriga administrativa uppgifter


Arbetet sker i affärssystemet JDE varför vi gärna ser att du har god system- och datorvana.
I rollen får du möjlighet att delta i drivande projekt och affärssystemslösningar, vilket passar dig som tycker om att bidra och ta initiativ. Vi söker dig som kan hantera stora inkommande flöden via både mail och telefon. Du hanterar också komplexa kundservicesituationer väl, eftersom du ser det som en stimulerande utmaning. Du är trygg i dig själv och tycker om att såväl utmanas som att utmana.

I rollen som Customer Service Coordinator arbetar du tillsammans med 6 andra drivna kollegor i ett team på totalt 10 personer i Spånga. Tjänsten är på heltid och du arbetar 8-16:30 måndag-fredag. Vi söker dig som vill jobba som spindeln i nätet och leverera service på hög nivå. Här får du möjlighet till en stimulerande tjänst hos ett företag med bra arbetsmiljö och god sammanhållning!

Din bakgrund

För att lyckas i tjänsten som Customer Service Coordinator söker vi dig som har högskole- eller universitetsutbildning och som har ett tekniskt intresse. Det är meriterande om du har en teknisk utbildning, inom exempelvis maskinteknik, men det är inte ett krav. Vi söker dig som har god systemvana och som är duktig på Officepaketet. Du hanterar svenska och engelska flytande, i såväl tal som i skrift och det är ett krav att du har arbetat med kundservice tidigare.

Personliga egenskaper

För rollen som Customer Service Coordinator söker vi dig som är en serviceinriktad lagspelare. Du värderar teamet och tycker att det är viktigt att ställa upp för dina kollegor. Vi tror att du är en kundfokuserad person som stimuleras av att arbeta med nöjda kunder som mål och du trivs i en roll med mycket administration. Vidare är du prestigelös, ödmjuk, lojal och inte rädd för att kavla upp ärmarna och hjälpa till där det behövs. Företaget jobbar mycket med teamutveckling, har en god stämning bland sina anställda och en inkluderande arbetsmiljö med bland annat gemensamma luncher och träning. Du är en person som tycker om att bidra med tankar och idéer för att förbättra såväl ditt arbete som din arbetsmiljö. Du har en positiv inställning, ett lösningsfokuserat förhållningssätt och du tycker om att ta eget ansvar för ditt arbete. Du är helt enkelt en ambitiös och social person som tycker om att kombinera ett utmanande och stimulerande arbete med härlig och positiv arbetsmiljö. Känner du igen dig i beskrivningen? Välkommen med din ansökan redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidareanställning/Heltid/Spånga

Tillträdesdag

Omgående

Information

Urvalet hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan redan idag så ökar du chanserna till jobbet.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Würtz

Andreas Rudberg

Leyla Jamei

Madeleine Bergholtz

Sara Würtz
0722541033
Ali Rezaei

Sofie Östedt
072-2541801
Sofie Östedt

Maher Hammadi Hasson

Carolina Simonsson
0722-54 10 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 november 2016

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Stockholm
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Stockholm, 11164

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024