Customer Service Coordinator till kund i Stockholm

Customer Service Coordinator till kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vi söker en självgående Customer Service Coordinator med ett starkt kundintresse till en kund i Stockholm. Som Customer Service Coordinator kommer du att arbeta med både orderadministration och säljsupport och är en viktig del av teamet på 3 personer som hanterar logistiska flöden.

Som Customer Service Coordinator planerar du beställningar och leveranser till kunder inom kemi- och processindustrin i Norden och Baltikum. Du kommer att arbeta med många kontaktytor, både internt och externt, och vara ansiktet utåt mot kundens kunder, transportörer och andra externa kontakter

I din roll som Customer Service Coordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära;
- Registrera order och bevaka orderflödet
- Följa upp utfallet och planera beställningar och leveranser
- Ansvar för fakturering och bevakning av kundreskontra
- Registrering av leverantörsfakturor och ansvara för leverantörsfordringar
- Hantering av importlicenser och tulldokument

Tjänsten som Customer Service Coordinator är ett konsultuppdrag med med omgående start och sträcker sig inledningsvis i 6 månader. Kontoret är beläget i Johanneshov.

Om dig
Vi ser gärna att du har tidigare relevant arbetslivserfarenhet i en roll som Customer Service Coordinator eller liknande. Du har minst en gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Vidare ser vi gärna att du trivs av att ha ett stort ansvar och är bekväm med att arbeta självständigt.

Du är energisk, engagerad, strukturerad och har lätt för att skapa goda relationer med kunder. Du är van att arbeta självständigt, har en god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs med många kontaktytor, både internt och externt. Utöver detta så är du stresstålig, noggrann och ansvarsfull.

Viktigt för tjänsten är;
- Tidigare relevant arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet av arbete med fakturering, leverantörsfakturering och kundreskontra
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Tidigare erfarenhet av Oracle-system är meriterande
- Noggrann och stresstålig

Kontaktuppgifter;
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Deni Ilic via Deni.Ilic@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2023
  • Ansök senast: 15 juni 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024