OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår digitala framfart inom det kliniska och tekniska fortsätter vilket innebär nya lösningar och spännande möjligheter, missa inte denna chans att få jobba med ett fantastiskt team genom att supporta dem och kunder inom digitala lösningar.
Den digitala utvecklingen fortsätter inom tandvården som helhet och i synnerhet inom olika och nya segment. Dentsply Sirona har en unik position för att utveckla digitala arbetsflöden och tekniker som korsar över terapi, material, kliniker, lab och IT lösningar. Våra digitala framsteg inom både den kliniska och tekniska utvecklingen fortsätter och intensifieras med nya lösningar och innovativt tänkande.
I takt med detta växer och utvecklas även vår organisation och vi förstärker nu vår Customer Service med en Customer Service Digital Support som har förståelse för digitala arbetsflöden och processer från klinik till färdig produkt från labbet. Till denna spännande roll söker vi en kundorienterad person med tålamod att vägleda på ett professionellt sätt, som har en positiv inställning och som förstår och uppskattar värdet av att vara en del av ett dedikerat team där alla ställer upp för varandra.
Vi är ett nordiskt team inom Customer Service placerade i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Inom teamet innebär det vardagliga arbetet att ge service till våra kunder gällande implantat och clear aligners (SureSmile) och de digitala plattformar som används inom dessa produktsegment. Detta sker mestadels genom inkommande telefonsamtal eller e-mail, allt från orderhantering till vägledning inom de olika systemen som vi tillhandahåller. Behovet av att kunna ge stöd även i det digitala ökar mer och mer. Det är i den rollen som vi nu vill utvecklas genom att erbjuda en spännande möjlighet och framtid inom företaget.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Skarpnäck, södra Stockholm, där kundbemötandet sker via digital uppkoppling mot kund.
Rollbeskrivning: I rollen kommer du att supportera våra kunder, såväl som interna samt externa funktioner när de behöver vägledning inom digitala produktlösningar - en viktig länk med eget ansvar.
Detta är en spännande position med möjlighet till vidareutveckling.
Ansvarsområden:
Supportera kunder i de nordiska länderna inom det digitala.
Förstå och kunna arbeta i de olika system som kundservice hanterar, förmedla utbildning vid behov samt supportera vid frågor (både externt och internt)
Förstår kundens behov och insikt i deras vardag.
Uppföljning av ärenden/fall internt inom företaget, vilket sker mot våra globala centers.
Kravprofil:
Eftergymnasial utbildning
Flerårig erfarenhet som tandtekniker eller dental, IT-teknisk erfarenhet (digital support via uppkoppling)
Goda CAD/ CAM kunskaper
Intresserad av teknik/system - digitala flöden
God stilistisk förmåga i svenska och engelska
Bostadsort Stockholm söderort eller centralt
Meriterande:
Goda kunskaper i Exocad och 3Shape.
Erfarenhet av nordiskt arbete.
Övriga nordiska språkkunskaper.
Kontakta Milla Orbinski via milla.orbinski@dentsplysirona.com eller telefon +46 70-3568112 om du har frågor om rollen som Customer Service Digital Support.