Customer Service Handler norsk- och svensktalande

Customer Service Handler norsk- och svensktalande

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
Är du en norsk- och svensktalande och känner extra för att ge utomordentlig service till kunder? Delar du Bluestep Banks värderingar om inkluderande och öppensinnad kultur med passion, innovation, utmaning och förändring? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsbeskrivning


Som Customer Service Handler kommer du att vara kundens första kontaktperson för den nordiska kundtjänsten. Därför är det viktigt att du pratar och skriver obehindrat på det svenska och norska språket. Du hjälper Bluestep Banks befintliga kunder och en viktig del i rollen är att aktivt arbeta mot att driva tillväxt och kundnöjdhet.

I dina arbetsuppgifter ingår att:

- Ge service till våra kunder via inkommande och utgående samtal.

- Ge service via chatt och mejl.

- Hjälpa kunder med frågor kring befintliga bolån samt frågor kring lån och sparkonton.

- Administrativa uppgifter kopplat till våra kundsamtal

Du kommer att samarbeta med flera olika avdelningar både på lokal och nordisk nivå och därför är det viktigt att du har ett lösningsorienterat förhållningssätt. På Bluestep Bank kommer du att hamna i ett familjärt gäng med en härlig teamkänsla inom Customer Service.



Din profil
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och tidigare erfarenhet från serviceyrket. Du har mycket goda kunskaper i det svenska och norska språket, du ska kunna prata och skriva obehindrat. Vi ser gärna att du har intresse för att lära dig nya datasystem och kan hantera att jobba med digitala arbetsredskap. Det är meriterande om du har erfarenhet från bank och finans.

Som person drivs du av att ge bra service samt är en god kommunikatör. För att lyckas i rollen är det viktigt att du på ett pedagogiskt och informativt sätt kan möta kundens behov även vid tuffare samtal. Du har förmåga att arbeta effektivt och noggrant för att hitta lösningar och följa upp ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du gillar att arbeta mot högt uppsatta mål och drivs av förbättrade resultat. Du trivs med att arbeta självständigt likväl som att du kan arbeta i ett team.


Om Bluestep Bank
Bluestep Bank brinner för att fler människor ska kunna ta bolån. Att planer, drömmar och mål ska kunna gå i uppfyllelse oavsett vem man är. Deras mål är att ansvarfullt öka finansiell inkludering i samhället genom att bejaka deras kunders olikheter och fokusera på deras framtida potential.

Hos Bluestep Bank blir du del av en inkluderande och öppensinnad kultur, som präglas av passion och innovation samt vågar utmana och förändra. Bluestep Bank tror på värdet av intern inkludering och värdet av olika perspektiv. För rätt person finns det goda möjligheter till en spännande karriär. Välkommen med din ansökan!

Övrigt/vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar Bluestep Bank med Talents By Inhouse. Frågor hänvisas därefter till ansvarig rekryterare Maria Fjellström, Maria.fjellstrom@inhouse.se. Du blir tillsvidareanställd med 6 månaders provanställning hos Bluestep Bank. Arbetstiderna är måndag till fredag mellan klockan 07.45-16.15. Anställningen inleds med en månads upplärning på kontoret, därefter har du möjlighet att arbeta distans 2 dagar i veckan. Kontoret ligger i centrala Stockholm på Sveavägen 163. Tillträde i början på 2024, enligt överenskommelse.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl, utan du söker enkelt med ditt CV eller Linkedinprofil. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor om testerna kontakta Maria Fjellström, Maria.fjellstrom@inhouse.se. Vi ser fram emot din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents By Inhouse
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 18 maj 2024

Liknande jobb


13 november 2024

11 november 2024