Customer Service & Indoor Sales Manager till TETRA Chemicals Europe

Customer Service & Indoor Sales Manager till TETRA Chemicals Europe

Arbetsbeskrivning

TETRA Chemicals är marknadsledande inom tillverkning och marknadsföring av kalciumklorid. Med vår långa erfarenhet, innovativa produktutveckling och effektiva logistik levererar vi hållbara, högkvalitativa och kostnadseffektiva lösningar till våra kunder världen över. TETRA Chemicals ingår i TETRA Technologies, en global organisation med över 1 400 medarbetare på fem kontinenter. TETRA Chemicals i Helsingborg har ca 15 anställda och hade 2023 en omsättning på drygt 560 MSEK.
Du kan läsa mer om TETRA på: www.onetetra.com

Customer Service & Indoor Sales Manager till TETRA Chemicals Europe i Helsingborg
Är du en skicklig ledare med service ut i fingerspetsarna? Har du en kommersiell ådra och är redo att axla ansvaret för en nyckelfunktion på ett framgångsrikt bolag med HQ för Europa i Helsingborg? Vill du dessutom bli del av ett starkt internationellt företag, världsledande i sin bransch, som sätter stort värde på sina medarbetare? Då ska du läsa vidare!
Du leder och utvecklar Customer Service & Indoor Sales för Tetra Chemicals Europa. I detta ingår ansvar för ett team som du leder och motiverar mot bättre resultat och större kundnöjdhet. Du utvecklar och effektiviserar processer och system och arbetar för att stärka teamet och för att lyfta kundfokus och effektivitet. Eftersom halva teamet finns i Sverige och den andra halvan i Finland är det ditt ansvar att bygga samman dessa till en välfungerande enhet.
Du kommer också ha ett eget order- och transportansvar för en grupp länder där du själv ansvarar för kundrelationerna. Om du är en driven och prestigelös ledare med stort kundfokus kommer du trivas på Tetra Chemicals där du blir del av ett innovativt och framåtsträvande företag som värdesätter sina medarbetare!

Din arbetsuppgifter:
Leda, motivera och utveckla medarbetare
Driva avdelningen mot uppsatta mål
Resurshantering
Utveckla rutiner och processer (orderhantering och transportbokning)
Egen orderhantering och transportbokning
Hantering av kundklagomål (inkl. egna kunder och support vid eskalering)
Utveckla och driva projekt inom avdelningen och delta i projekt inom den europeiska verksamheten
Bygga och upprätthålla långsiktiga kundrelationer



Din profil:
Du har mångårig erfarenhet inom kundservice / support / orderhantering för B2B och du har erfarenhet av ledande befattning. Du har erfarenhet av ERP- och CRM-system samt av att delta i eller driva digitaliseringsprojekt. Du är flytande i svenska och engelska och fler språk (exempelvis finska och tyska) är meriterande.
Du är en strukturerad, driven och samtidigt prestigelös ledare som har förmågan att motivera ditt team till att gemensamt sträva mot uppsatta mål. Du är serviceinriktad, gillar att ha mycket kundkontakt och har alltid som mål att skapa goda relationer och nöjda kunder.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Helsingborg. Tjänsten innebär en del resor till Finland.
I denna rekrytering samarbetar TETRA Chemicals med Standby Workteam. Vi rekryterar löpande och du är välkommen att skicka din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: vår uppdragsgivare
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2024
  • Ansök senast: 12 januari 2025

Postadress

Lilla nygatan 11
Malmö, 21138

Liknande jobb


17 december 2024

17 december 2024

16 december 2024