OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person med väl utvecklade organisatoriska förmågor som är ute efter en ny utmaning? Trivs du med att ha flera uppgifter parallellt med att du levererar kundvård i världsklass? Då ska du söka tjänsten som Customer Service / Innesäljare till vår globalt verksamma kund i Göteborg!
Om tjänsten
I rollen som Innesäljare har du ett brett ansvar och du blir en nyckelspelare för bolaget - och en nyckelperson för de kunder du ansvarar för. En viktig del av rollen är att inom bolaget kommunicera och förespråka kundens behov. Du arbetar i kundteam i nära dialog och samarbete med en säljare samt en applikationsingenjör. Du utvecklar över tid ett brett kontaktnät med bl.a. Supply Chain-planerare i våra fabriker globalt. I kundteamet arbetar du bl.a. med orderläggning, orderboksuppföljning, kundbehovsanalys, prissättning, framtagning och uppföljning av offerter och utveckling av affären i sin helhet.
Detta gäller ett tidsbegränsat uppdrag med omgående start och som löper på tom. 2020-12-31.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Hantera daglig dialog per telefon med dina kunder för att i alla lägen säkerställa god förståelse för kundens behov
• Hantera kundens inköpsorder
• Proaktivt följa upp orderbok
• Hantera kundförfrågningar
• Ta fram och följa upp offerter
• Svara på produktrelaterade frågor, ge logistikservice, m.m. till kunder
• Stötta Account Manager(s) med att förbereda kontrakt och analysera säljstatistik
Om dig
Vi tror att du har genuint intresse för att arbeta med försäljning och bidra till nya affärer genom att lyssna och analysera kundbehov, aktivt både erbjuda alternativa lösningar och ständigt leta möjligheter för merförsäljning. Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna som i alla lägen är beredd att omprioritera ditt arbete för att säkerställa back-up, balansera arbetsbelastningen på avdelningen och optimera supporten till våra kunder. Vi ser att du tycker om att vara med där det händer mycket, kan hantera ett arbete där tempot bitvis är högt samt är en kommunikativ person som inger förtroende och är intresserad av att föra en dialog med kunder.
För att lyckas i rollen som Customer Service / Innesäljare ser vi att du har flerårig erfarenhet av arbete direkt gentemot kund. Du har ett genuint intresse för system och logik samt besitter kunskap i SAP som affärssystem. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med order- och offerthantering samt besitter mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Tidigare erfarenhet inom logistik och Supply Chain är meriterande.
Vi tror att du har:
• Högskoleutbildning eller annan relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av arbete i affärssystemet SAP
• Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som skrift
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med order- och offerthantering
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och arbetar på plats hos vår kund i Göteborg. Tjänsten är på heltid, kontorstider. Uppdraget pågår till 2020-12-31 med start snarast möjligt.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är två personlighetstest (MAP & MATRIGMA) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Hassti Shahidi via 0736-847125 eller hassti.shahidi@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Customer Service, Innesäljare, SAP, Customer Order Coordinator, Customer Service Administrator, Orderkoordinator, Orderadministratör, Logistic coordinator, Göteborg, Adecco
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147