Customer Service / Innesäljare till Tielman Sweden

Customer Service / Innesäljare till Tielman Sweden

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Tielman Sweden.

Om företaget:

Tielman har sedan 1930 försett bageribranschen med bland annat bak-, muffins- och pajformar samt wraps av sent skandinavist smörpapper. Företaget producerar ett brett utbud av högkvalitativa produkter för främst industriella bagerier, distributörer, återförsäljare, hantverksbagerier och cateringstjänster och har produktionsanläggningar i Sverige och Kanada. De har ca 75 % på export och arbetar enbart B2B med fokus på skräddarsydda produkter.

Företagets kunnande bygger på lång erfarenhet och nära samarbeten med dess kunder. Tielman hanterar utmaningar och fokuserar på lösningar genom att kundanpassa pappersformar som presterar på högsta nivå i en bakprocess med automatiska produktionslinjer och skapar lönsamma marknadsföringsfördelar. Företaget arbetar med välkända internationella varumärken och brandar formarna med deras logos.

Arbetsuppgifter:

I rollen som customer service/innesäljare ansvar du för den första kontakten med kunden per telefon och mail. Du är företagets ansikte utåt och har en daglig kundkontakt och ansvarar för orderhantering samt att informera kunderna om produktion leveranstider och eventuell annan väsentlig information.

Vidare arbetar du med att bistå säljarna med hantering av administrativa arbetsuppgifter såsom framtagning av prover, förberedelse av offerter, kundbesök, prisunderlag, fraktpriser med mera. Du säkerställer att kundinformation och olika aktiviteter registreras i företagets affärssystem. Du börjar som customer service/innesäljare, men tanken är att på sikt övergå till en renodlad säljroll.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Du har arbetslivserfarenhet av sälj och/eller kundtjänst
• Du har en god datorvana och kunskaper i Officepaketet
• Meriterande: du är flerspråkig (franska, tyska, spanska)
• Meriterande: du har en utbildning inom sälj eller marknadsföring, kunskaper inom Adobe Suite program

För att trivas i rollen tror vi att du är en person som tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är en praktisk och företagsam person som får saker gjorda och lämnar inget åt slumpen eller till ett senare tillfälle. Du är handlingskraftig och ser lösningar framför hinder i ditt arbete. Du tycker om att ha tempo och när det under perioder blir stressigt, har du förmågan att behålla lugnet, prioritera rätt och fortsätta arbeta strukturerat.

Vidare har du ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus, återkopplar kontinuerligt och anstränger dig för att leverera lösningar. Du ställer alltid upp för att stötta andra, kund som kollega, vare sig det ingår i dina arbetsuppgifter eller inte.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundkontakt, kund, customer service, service, sälj, försäljning, innesäljare, Linköping, Norrköping, heltid, Tielman Sweden, Tielman Group

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024