Customer Service / Kundservicemedarbetare till Loomis

Customer Service / Kundservicemedarbetare till Loomis

Arbetsbeskrivning

Är du en klippa på kundinteraktion över telefon och mejl? Har du sedan innan systemvana och förmågan att lära dig nya system snabbt? Vill du jobba på ett stabilt globalt företag som går igenom spännande förändring, dessutom med varierade uppgifter?

Välkommen till en arbetsplats som tar väl hand om sina anställda och där du får arbeta i ljusa nyrenoverade lokaler och i ett engagerat team. Loomis befinner sig i en arbetsintensiv period efter ett förvärv och i samband med lansering av Loomis Pay i Sverige, en komplett betalningslösning för företagskunder. Vi söker nu dig som har hunnit arbeta ett par år i en kundorienterad roll och som tycker att kundkontakter och administrativa arbetsuppgifter på ett kontor lockar. Läs vidare!

Om Loomis
Loomis Sverige AB är marknadsledande inom kontanthantering i Sverige med bland annat värdetransporter och uppräkningstjänster. Vi finns på 13 orter med 900 medarbetare och omsätter ca 900 MSEK. Loomis Sverige AB ingår i Loomis AB som är ett av världens ledande bolag inom kontanthantering. Loomis AB är ett internationellt företag med huvudkontor i Stockholm och över 400 platskontor i Europa och USA, med en omsättning på ca 17 miljarder SEK och drygt 21 000 medarbetare.

Din nya arbetsplats
På Loomis huvudkontor i Rotebro arbetar du med cirka 60 kollegor och platskontoret i anslutning har ytterligare 70 kollegor. Pendeltåget stannar precis utanför entrén och pendlingsmöjligheter till både Stockholm och Uppsala med omnejd är mycket goda. I de ljusa nyrenoverade lokalerna råder en trivsam, social och välkomnande atmosfär. Internt finns ett välutrustat gym, trivsamma gemensamma ytor och det anordnas olika "coronasäkra" aktiviteter så som afterwork’s och andra gemensamma tillställningar. På kundserviceavdelningen arbetar cirka 20 kollegor som ansvarar för den viktiga kontakten utåt mot Loomis kunder.

Om tjänsten
Som kundservicemedarbetare hanterar du ärenden från företagskunder via telefon- och mejlkontakter men även chatt förekommer. Du kommer att hjälpa kunder med frågor gällande avtal, beställningar, fakturor, felanmälningar, pris- och transportfrågor samt eskalera ärenden intern för att gemensamt finna lösningar. Tjänsten kommer även med tiden ha administrativa inslag som avtalshantering, manuell fakturering, lägga upp nya kunder i system med mera.

Passande profil

- Minst ett års arbetslivserfarenhet inom kundservice
- Mycket god systemvana. Du har jobbat i flera CRM/ERP system tidigare. Fördel om du är bekant med Salesforce.
- Gärna arbetat med service via telefon men även erfarenhet från andra serviceyrken där du pratat mycket med kunder är fördelaktigt
- Som person är du stresstålig, flexibel, öppen för att utvecklas, kan hantera arbetstoppar och är motiverad till att lära dig
- Flytande svensk- och engelskkunskaper
- Loomis arbetar med säkerhet och vi söker ostraffade kollegor utan anmärkningar, i ett senare skede av processen kommer en bakgrundkontroll att göras




Praktisk information

- Heltidstjänst, tillsvidareanställning
- 37.5 timmar arbetsvecka och kontorstider, schemalagt mellan 07:45-17:15, helgfria vardagar
- Start omgående
- Placering på huvudkontoret i Rotebro



I den här rekryteringsprocessen samarbetar Loomis med The Wofi. Frågor till tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på 0762135006 eller tom@thewofi.se. Vi tillämpar ingen sista ansökningsdag utan kommer att hålla intervjuer löpande. Vi uppmanar dig därför att visa ditt intresse redan idag i och med att tjänsten kan komma att tillsättas omgående!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca

Michelle Nilsson

Moa Kalström

Julia Ronge

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Workers of First Impression
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 9 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 48, Stockholm
None

Postadress

Kungsgatan 48
Stockholm, 11135

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024