Customer Service Leader - Saft AB

Arbetsbeskrivning

Vill du vara delaktig i vår fortsatta framgång?Vi expanderar och rekryterar nu en Customer Service Leader.FÖRETAGET Saft Groupe SA är världsledande inom forskning och utveckling samt tillverkning av högteknologiska batterier för industri-, kommunikations-, rymd- och försvarsapplikationer.Gruppen har drygt 3 900 anställda på 18 fabriker och omsätter ca 5,7 miljarder kronor (2007) och är noterad på Parisbörsen.Saft AB i Oskarshamn expanderar!2007 omsatte Saft AB drygt 870 miljoner kronor.Antalet anställda är ca 450.I Oskarshamnsfabriken finns utvecklingsavdelning och delar av Saftgruppens globala sälj- och marknadsavdelning.99% av fabrikens tillverkning går på export.Läs gärna mer på www.saftbatteries.com VI ERBJUDER Vi erbjuder en varierande roll inom området kundservice, som bör passa dig som är intresserad av en mix av marknad, teknik och ledarskap.Kulturen vid Saft är informell, samarbetande och internationell.Vårt arbetssätt baseras på Saft World Class, där arbetet med ständiga förbättringar är en självklar del av processen för att säkerställa högsta möjliga kundvärde.För rätt person finns möjligheter till avancemang och internationellt arbete inom koncernen.ROLL OCH UPPGIFTER Kundserviceavdelningen ansvarar för orderhantering, skeppning samt inspektioner och tester.På avdelningen arbetar idag totalt 13 medarbetare.Kundserviceavdelningen har en koordinerande roll och arbetar nära flertalet övriga funktioner i företaget.Anledningen till rekryteringen är att vår Customer Service Manager kommer att arbeta mer fokuserat med strategiska och övergripande frågor. Som Customer Service Leader får du ansvaret för personalen samt för ledningen och koordineringen av den dagliga verksamheten.En central uppgift är också att utveckla rutiner och instruktioner för arbetet.Rollen inrymmer en stor del operativt kundservicearbete och en viss del strategiskt arbete.Dina uppgifter är sammanfattningsvis: - Verksamhets- och personalansvar - Utveckla rutiner och instruktioner - Koordinering mot produktion med flera funktioner, avstämningsmöten m.m. - Handlägga kundorder och/eller skeppningar - Ansvara för leveransinspektioner - Delta i affärs- och kundutvecklingsarbeten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har teknisk utbildning minst på gymnasienivå samt lust och förmåga att arbeta operativt och i en ledande roll med alla förekommande kundservicefrågor.Erfarenhet av en ledande roll med kommersiella inslag i en teknisk eller producerande miljö är meriterande, så även direkt erfarenhet av kundservicearbete och/eller försäljning. Du gillar att leda och samordna och har en coachande och utvecklingsinriktad läggning.Kommunikativ, lyhörd och strukturerad är andra egenskaper som passar för rollen.Du behärskar engelska väl, i tal och skrift.Trots tjänstens operativa inriktning välkomnar vi dig som tycker dig ha potential för att utvecklas och på sikt arbeta med mer strategiska frågor.INTRESSERAD?

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0480-420024 0768-998577
Rekryteringskonsult Jonas Österbo
0768-998577
Rekryteringskonsult Per Dahlgren
0480-420024 0480-420024

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cap Urval AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 juni 2008
  • Ansök senast: 29 juni 2008

Besöksadress

Kaggensgatan 17
Kalmar

Postadress

Box 217
KALMAR, 39122

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010