Customer Service & Logistics Administrator

Customer Service & Logistics Administrator

Arbetsbeskrivning

Trivs du med omväxlande uppgifter och har ett brinnande intresse för kundservice och logistik? Då är tjänsten som Customer Service & Logistics Administrator en roll för dig! Vi på Academic Work söker nu dig med ett stort intresse inom logistik samt med erfarenhet inom administrativt arbete och kundsupport. Varmt välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu en Customer Service & Logistics Administrator till vår kund Husqvarna i Göteborg. I rollen kommer du tillsammans med ett team att arbeta med kundservice och logistisk där ingen dag är den andra lik. Customer Service inom Husqvarna Construction ansvarar för hantering av bokningar, frakt och fakturering av varor samt tullklarering. Kunderna finns runt om i hela världen och Husqvarna strävar efter att proaktivt ge dem utmärkt kundservice och att hjälpa till med problemlösning. Arbetet är mycket serviceorienterat och du får möjlighet att utvecklas i din roll och att växa med ditt ansvar samt arbetsuppgifter.

Husqvarna Construction är en av världens största tillverkare av utrustning och diamantverktyg för skärning och borrning i betong, sten, murverk, kakel och asfalt. Deras produkter används i byggbranschen av professionella entreprenörer och hantverkare över hela världen. I dagsläget har dem 2100 anställda och finns representerade i mer än 70 länder. Du kommer att tillhöra kontoret i Jonsered med smidiga kollektivtrafik förbindelser.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden. Uppdraget är på heltid och startar omgående.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
För att trivas i rollen som Customer Service & Logistics Administrator tror vi att det är till stor fördel att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete samt kundservice. Vidare ser vi gärna att du trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter, konstant föränderlig information och tycker om att tänka utanför boxen.

Du kommer till exempel att:


* Hantera inkommande kundärenden via mail och telefon
* Utföra bokningar av transportmedel med till exempel flyg, båt, tåg eller lastbil
* Verkställa krediteringar, faktureringar och ordrar över hela världen


VI SÖKER DIG SOM
- Har en relevant utbildning inom exempelvis business eller närliggande område
- Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska inom både tal och skrift
- Har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete och kundsupport
- Har erfarenhet av att arbeta i Excel

Som person är du:


* Snabblärd
* Ansvarstagande
* Hjälpsam


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Husqvarnas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024