Customer Service, Maersk Line, Gothenburg

Arbetsbeskrivning

Moller - Maersk Group och är ett av världens största rederier.Läs mer om oss på www.maersk.com. På Customer Service-avdelningen sitter du som spindeln i nätet på Maersk Line.Vi hanterar den dagliga kontakten med våra kunder vilket bland annat inkluderar export- och importbokningar, problemlösning, uppföljning av det operativa arbetet, och deltagande i kundbesök.I ditt arbete har du ett nära samarbete med våra kunder, interna avdelningar och med andra Maersk Line-kontor runt om i världen. På den svenska Customer Service-avdelningen arbetar ca 60 personer i en dynamisk och internationell miljö.Tillsammans har vi ambitionen att erbjuda Maersk Lines kunder en service i världsklass. Nu behöver vi förstärka avdelningen med nya medarbetare.Våra drömkandidater uppfyller följande kriterier: . Arbetserfarenhet från rederi-, transport- eller logistikbranschen och/eller erfarenhet från kundservice i andra branscher . Goda datakunskaper . Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift .Det är en fördel men inte ett krav att du har en utbildning inom transport eller logistik Vi förväntar oss att du: . Är ambitiös samt vill och kan ta eget ansvar .Uppskattar att arbeta i team och är service minded . Fokuserar på kvalitet i ditt arbete . Tar egna initiativ . Har förmågan att hantera en hög arbetsbelastning i nära samarbete med kunder och kollegor . Är innovativ och fokuserar på att lösa problem och förbättra processer Du kommer att arbeta tillsammans med 250 kollegor på Maersks regionala huvudkontor för Norra Europa.Våra moderna lokaler ligger på Mölndalsvägen 24 i centrala Göteborg. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, men senast den 3 juni.Tjänsten söks via Maersk.com under Vacancies, sortera på Country: Sweden och Company: Maersk Line.Observera att annonsen där är på engelska, ref nummer 39730.Bifoga personligt brev och CV. Vi tar ej emot några ansökningar via e-mail endast via maersk.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cluster Manager Christian Juul-Nyholm

Operations Manager Maria Sturgis

Equipment Manager, Scandinavia Rune Martensen
+46 733 710014
Manager, Accounting & Reporting Jenny Haraldsson
+46 733 710045
Customer Service Manager Anna Borglin
+46 733 7100
Sales Support Manager Sandra Corneliusson
+46 733 710011
General Manager, Sales Sweden Joakim Palm
+46733710040
Manager, Customer Experience Petra Bernander
+46317511605 +46733710005
Manager, Safmarine Scandinavia Christian Engdahl
+46733710009
Manager Customer Service Pernilla Falkendal
+46 733 710041

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maersk Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 20 maj 2008
  • Ansök senast: 3 juni 2008

Besöksadress

Mölndalsvägen 24, 3tr
Göteborg

Postadress

Box 1115
GÖTEBORG, 40523

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

Administratörer för kommande uppdrag på Saab

20 december 2024