Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av tjänstemän och produktionspersonal inom industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se Vår kund Findus Sverige AB söker en CUSTOMER SERVICE MANAGER. Om FINDUS SVERIGE AB: Findus Sverige AB ett av landets ledande livsmedelsföretag. Djupfryst utgör den största delen av deras försäljning med allt från färdigrätter och fisk till ärter och wok i sortimentet. På den svenska marknaden säljer Findus även kylda färdigrätter samt kolonialprodukter, bland annat majonnäs, soppor, pastasås och marmelad. Findus produkter finns i dagligvarubutiker över hela landet, men de gör även mat som serveras på till exempel restauranger, skolor och sjukhus. De har en bred produktportfölj med omkring 250 djupfrysta produkter och 50 kolonial produkter i butiksortimentet, samt närmare 400 produkter i restaurang-och storkökssortimentet. Findus Sverige AB har idag ca 1.100 medarbetare, koncernen totalt ca 1.800. Omsättningen för Findus Sverige AB 2005 var 270 miljoner Euro och för Findus Group var den 500 miljoner Euro. Findus huvudkontor ligger i Bjuv. ARBETSUPPGIFTER Som Customer Service Manager ansvarar du för gruppen Customer Service Coordinator på Findus Logistikavdelning. I rollen som Customer Service Manager ingår både operativa och strategiska arbetsuppgifter. Customer Service ansvar för att ta hand om inrikes och utrikes kunder. Man arbetar självständigt och ansvarar för att ge kunderna högsta möjliga service. Man arbetar i nära samarbete med kundansvariga, lager och distributions/transport leverantörer och övriga kollegor på logistikavdelningen. I arbetet ingår det också: - personalansvar för ca 4-5 personer - leda och uveckla gruppen, arbetsssätt och processer - medverka i ledningsgruppen för logistikavdelningen - beskriva orderrutiner och orderprocesser för att säkerställa en effektiv kundservice. - driva mindre projekt UTBILDNING: Du har minst gymnasieutbildning men gärna relevant eftergymnasial utbildning utöver det, t ex högskoleutbildning eller logistik/spedition. KUNSKAP OCH ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET: - Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från kundservice eller serviceinriktat arbete samt liknande administrativa uppgifter - Då arbetet innebär internationella kontakter är det en förutsättning att du kan kommunicera både svenska och engelska i tal och skrift. - Självklart är du en god användare av Officepaketet. Har du dessutom erfarenhet från SAP och Movex så är det ett plus. PERSONLIGA EGENSKAPER Du är serviceminded och sätter alltid kunden i fokus. Har en professionell och prestigelös inställning till kundservice. Hög stresströskel och god samarbetsförmåga är viktigt för att trivas i rollen hos oss. Noggrannhet och struktur i ditt arbete är en grund för framgång. Du kommer att verka i en miljö där det krävs förmåga att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. För rätt person finns möjligheter till ett utökat ansvar och ytterligare uppgifter. Rekrytering kommer att ske löpande, så om du känner att detta är ett arbete för dig är du välkommen att skicka in din ansökan omgående

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010