Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Kundtjänstchef hos Lyreco Sverige Vill du göra skillnad i vår organisation? Vi söker en daglig ledare som kan leverera hög service tillsammans med ett team med högt motiverade och produktiva kundtjänstmedarbetare. Jobbet innebär att leda kundtjänstteamet i Bankeryd. Du rapporterar till kundservicechefen i Skandinavien och blir kollega med den norske kundservicechefen i Oslo. Din roll blir att: - Leda och motivera ett team på ca 16 medarbetare tilllsammans med och via avdelningens teamledare - Prioritera och fördela de dagliga arbetsuppgifterna - Säkra optimal bemanning i förhållande till försäljningsprognoser - Utarbeta daglig statistik över aktiviteter på CS - Optimera och förbättra kontakt och dialog med våra kunder - Bidra till en fantastisk teamanda på kundtjänst Som person är du självsäker, entusiastisk, vänlig och flexibel. Kundtjänstteamet består av ca 16 medarbetare och uppgiften kräver därför en person som har: - Konkret erfarenhet av ledarskap - Kännedom om eller erfarenhet av försäljning - En inspirerande ledarstil - Förmåga att ta snabba beslut om bemanning i en hektisk arbetsmiljö - Erfarenhet av rekrytering - Erfarenhet av utbildning och coachning av ett team - Förmåga att omsätta försäljningsprognoser till en optimal bemanningsplan som kan supportera organisationens behov Tidigare kännedom om kundservice eller callcenter teknologi är en fördel men inte ett krav för att uppnå succe i jobbet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Manager Lasse Jansen
+45 23 33 11 56
Recruitment Manager Lasse Jansen
+47 90 65 38 71
Recruitment Manager Lasse Jansen
+47 9065 3871

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lyreco Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 15 december 2010
  • Ansök senast: 31 december 2010

Besöksadress

Sjöåkravägen 27
None

Postadress

Box 501
BANKERYD, 56428

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024