Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

VILKA ÄR VI?
Orkla House Care består av Jordan, Jordan Håndverk, Anza, Anza Pro, Hamilton, Spekter, SAM och Harris – åtta ledande varumärken som erbjuder målarverktyg och tillbehör till både hemmafixare och professionella målare. Norden, Benelux och Storbritannien är hemmamarknaderna, men produkterna finns också i ett antal andra länder.
Merparten av vår tillverkning och all vår produktutveckling sker i Bankeryd, strax norr om Jönköping. Här håller vi löpande dialog med de som varje dag lever med våra produkter och det är utifrån både yrkesmålares och gör-det-själv personers krav och önskemål vi arbetar.
Orkla House Care omsätter cirka 1,5 miljarder NOK och har cirka 850 anställda.
VAD ERBJUDER VI?
Vi vill att både du och Orkla House Care ska utvecklas tillsammans för att skapa en nytänkande kundserviceavdelning i framkant. Vi söker en tydlig och inspirerande ledare som vill bli Orklas nya Customer Service Manager. Hos oss får du möjlighet att leda ett team om sex personer, där du blir en viktig del i vår fortsatta utvecklingsresa. Ditt team finns i Bankeryd.
Fokus i din vardag blir att säkerställa en hög servicenivå och en effektiv hantering av inkommande kundorders i kombination med att löpande utveckla avdelningens arbetsmetoder.
Du planerar, leder och coachar ditt team mot uppsatta mål, samtidigt som du själv bidrar genom att arbeta med vissa operativa uppgifter i den dagliga driften. Vidare ansvarar du för vårt bonusarbete med våra kedjekunder. Som spindeln i nätet driver och utvecklar du samarbetet mellan avdelningarna, framförallt sälj, lager, produktion och ekonomi.
DETTA KAN DU.
Är du en engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse för att utveckla människor, skapa teamkänsla och effektiva processer? Då kan rollen som ledare för vårt kundserviceteam vara något för dig!
Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet, lyhördhet och driv. Du har förmågan att analysera siffror och kommunicera rätt budskap till kund för att maximera försäljningen. Du har vanan att se helheten, samtidigt som du ibland blir operativ för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva affären framåt.
Eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi eller liknande är en fördel.
Erfarenhet av att driva en resultatenhet med uppvisat goda resultat.
Erfarenhet från en roll inom marknad/kundsupport eller försäljning.
Erfarenhet av ledarskap i någon form.
Van att jobba i ERP-system.
Svenska och engelska i såväl tal som skrift är inga problem för dig.
Goda kunskaper i Excel och PowerPoint.

DETTA ÄR DU.
Har du en affärsmässig och kundorienterad approach i allt du gör? Fortsätt läs!
Med din goda analytiska förmåga, höga energinivå och drivkraft engagerar och motiverar du varje person i teamet till att på ett effektivt sätt uppnå sina mål. Vidare är du en jordnära ledare som trivs i en roll med operativa inslag.
Du strävar efter att vara en teamorienterad chef som förstår helhet. Till din hjälp har du härliga kollegor och påverkansmöjligheter att leda ett team i en förändringsprocess. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
BRA ATT VETA.
Placeringsort Bankeryd.
Tillsvidareanställning, heltid.
Du rapporterar till Torbjörn Holm, Commercial Director SWE and Site-Manager SWE.
Visa intresse omgående då urval sker löpande, dock senast den 16 september.
För fler frågor kontakta Christina, 070-302 15 23, eller Ida, 0737-06 80 80.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Orkla House Care BANKERYD
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2021
  • Ansök senast: 16 september 2021

Postadress

Tallvägen 6
BANKERYD, 56435

Liknande jobb


23 december 2024

Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024