OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej,
Är du en kommunikativ och driven ledare med starkt kundfokus? Vill du arbeta i en föränderlig miljö i ett globalt bolag? Då kan du vara den vi söker! Som Customer Service Manager på Gilbarco ansvarar du för att leda och motivera dina medarbetare till att nå goda resultat. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
I rollen som vår Customer Service Manager leder du kundsupportorganisationen och ansvarar för vitala aktiviteter relaterade till kundupplevelsen (Help Desk 1, Help Desk 2) och kontraktsleverans.
Som chef för vår kundserviceenhet har du en nyckelfunktion i företagets dagliga verksamhet – det är du tillsammans med ditt team som förvaltar och bygger upp relationer med våra kunder varje dag. Som Customer Service Manager är det ditt uppdrag att leda, coacha och engagera ditt team för att skapa förutsättningar för en stark kundservicekultur - baserad på kunskap och pedagogik.
Rollen kräver att du arbetar proaktivt för att optimera kundprocessen vilket innebär att initiera, planera, genomföra och följa upp strategiska och taktiska mål för enheten.
Ditt fokus kommer vara att leda och utveckla dina medarbetare för att möjliggöra god service och installation till Gilbarco’s kunder. Detta gör du genom fokus på effektivitet, kvalitet och kundnöjdhet. Du har personalansvar för ca 8 medarbetare inom Helpdesk 1 och Helpdesk 2.
Du är en medlem av ledningsgruppen för Aftermarket Sverige och arbetar nära regions cheferna. Du rapporterar till Operation Manager för Sverige. Resor kan förekomma i arbetet.
I rollen ingår även:
· Säkerställa att den totala svarstiden till kunderna, tillhandahållen av den operativa funktionen, stödjer en kundtjänst som är extremt effektiv, effektiv och professionell. Syftet är att ge den bästa kundservicen i branschen med fokus på att förbättra verksamhetens prestanda för att behålla och attrahera kunder.
· Säkerställa leverans av serviceavtalskrav
· Utveckla rutiner och instruktioner
· Framtagande av rapporter och analyser för policyimplementering med månatliga uppdateringar och resultat. KPI:er uppdateras dagligen, veckovis och månadsvis.
· Leda, arrangera och förbereda data för avtalsenliga kundmöten för alla Serviceavtalskunder.
Vem är du?
Vi söker dig som har ledarerfarenhet från en servicerelaterad teknisk verksamhet och är redo för nästa utmaning. Du har kunskap inom såväl teknik som projektledning och vi ser gärna att du tidigare arbetat med Lean. Om du har erfarenhet av drivmedelsbranschen är det meriterande. Har du även erfarenhet från Helpdesk 2 så är det en fördel. Som person är du initiativtagande och resultatinriktad med förmåga att motivera och leda dina medarbetare. Du trivs att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo och har alltid hög kundnöjdhet i fokus. Då rollen innebär många kontakter såväl internt som externt ska du ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska.
Om verksamheten
Gilbarco Veeder-Root erbjuder kompletta lösningar för drivmedelsbranschen med en global täckning. Vi erbjuder produktexpertis och en oslagbar kundservice. Vi är dedikerade att skapa bättre affärer för våra kunder. Vårt utbud och lösningar är designade för att maximera drift och lönsamhet inom Retail lösningar, Affärsstöd (support,service och utveckling), Drivmedelspumpar samt Nivåmätning.
Gilbarco Veeder-Root group har tillverkning, försäljning, distribuering och serviceverksamhet i Nord-och Sydamerika, Europa och Asien. Huvudkontoret ligger i Greensboro, NC, med tillverkning, forskning och utvecklingscenter i Sverige, Tyskland, Italien, Storbritannien, Danmark, USA, Indien, Argentina, Brazilien, Kina, Austrailien och Mexico.
Huvudkontoret för den Europeiska, Mellanösterns och Afrikanska marknaden ligger i Basildon Storbritannien.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.