OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lyko har gjort en fantastisk resa, från manuell liten e-handel till ett helt ekosystem inom skönhet på bara 13 år. På Lyko är tillväxt och förändring vardag, vi finns idag på 8 marknader och tänker inte begränsa oss där. Vår kundbas växer och om vi vill fortsätta ge storslagen service så behöver vår kundserviceorganisation hänga med i förändringstakten. Kanske klyschigt, men vi är inte som alla andra. Vi är så mycket mer än en klassisk kundservice och erbjuder service som vi själva skulle vilja påstå ligger i framkant.
Vi söker nu efter en Customer Service Manager som kan fortsätta utveckla den bästa och mest ultimata kundservicefunktionen. Till det jobbet söker vi Mister eller Miss WOW 🤩! Det är ju att Wow:a våra kunder som vi är ute efter. Läs vidare om du känner igen dig!
Vad du kommer att fokusera på
Som Customer Service Manager ser du till att vi alltid har fokus på det som är viktigt – kunden. Tillsammans med teamet säkerställer du att vi gör riktigt bra leveranser och att våra kunder får förstklassig service via Telefon, Chatt, Mejl och SoMe. Vi är bra på att samarbeta tvärfunktionellt mot andra team internt. Vi Kundservice har en viktig roll i att lyfta områden vidare för att ex Logistik, Online, IT etc får viktig feedback som tillsammans kan göra oss ännu bättre. Där kommer du ha en viktig roll i att behålla det fina samarbetet.
Ditt team består av 4 teamchefer med tillhörande team inom kundsupport för Sverige och Norge, kundsupport & översättning för Finland & Danmark, retur & reklamation samt en Kundservicespecialist. Totalt handlar det om ca 43 medarbetare.
Du kommer jobba med ett öra nära marknaden för att säkerställa att vi satsar på rätt saker, alltså att vår kundserviceorganisation utvecklas i rätt riktning och gärna ligger i framkant. Vi behöver hela tiden vara lyhörda för vad våra kunder behöver och efterfrågar. Utmaningen för tjänsten ligger i att vi har kundservice i 7 olika länder, vilket innebär att initiativen även ska implementeras och anpassas till de andra marknaderna. Det kommer dels att göras genom de direktrapporterande teamen i de skandinaviska länderna, men även innefatta implementation mot våra nya marknader i Polen, Tyskland och Nederländerna.
Detta är en ny roll och därför finns alla möjligheter att få vara med och påverka och utveckla dess utformning, men för att ringa in några saker så tänker vi att ditt huvudsakliga uppdrag är att:
• Säkerställa att alla medarbetare levererar service enligt vårt arbetssätt ”Let´s WOW”, genom att följa upp och göra aktiviteter kopplat till det.
• Utvärdera och utveckla våra system och säkerställa att vi använder befintliga på rätt sätt, men även vara lyhörd mot nya mer effektiva alternativ/komplement.
• Utifrån behov sätta arbetssätt för hur vi stöttar upp och samarbetar med våra nya varumärken/bolag. Exempelvis MakeUpStore, Grazette, Inzo och Pusher
• Identifiera områden där vi kan bli mer kostnadseffektiva utan att tumma på servicen
• Coacha och agera stöd/bollplank åt dina medarbetare, så att de får rätt förutsättningar till att trivas, utvecklas och känna motivation på jobbet.
I vår kundserviceorganisation arbetar 75 personer och du rapporterar direkt till vår Head of Customer Relations, Elin Trapp. 📢 Tips tips tips! Lyssna på podden när Elin och kollegan Tony pratar om att skapa WOW-känsla hos våra kunder. LYSSNA HÄR
Vem du är
Givetvis har du en bakgrund inom service, är van att sätta kunderna i centrum och överträffa deras förväntningar. Vi tror också att du har vana av att jobba med service genom olika kanaler, ex, chatt, SoMe etc. Du har en ledig kommunikationsstil och vet hur man skapar en personlig touch✨.
Vi söker dig som är en naturlig people person, som har erfarenhet av att leda och drivs av att se dina medarbetare växa i sin roll och utvecklas. Lyko är ett bolag under tillväxt och vi söker dig som verkligen vill vara en del av vår resa och vara med och bygga bolaget. I det arbetet tror vi att du är bekväm med att prioritera efter rådande förutsättningar och är en true teamplayer med förmåga att se och förmedla helhetsbilden.
Bakgrund/skills du behöver ha:
• Erfarenhet från en serviceorganisation där kunderna stått i centrum
• Erfarenhet av att leda och utveckla ett större team där ledarskapet har varit ditt viktigaste verktyg - plus i kanten om du lett genom andra chefer
• Ledig kommunikationsstil, du vet hur man skapar ett WOW genom personlig touch
Plus i kanten om du dessutom har:
• Erfarenhet från en internationell organisation med medarbetare eller projekt för andra länder.
Om din vardag
Vår kundserviceorganisation finns i Vansbro så vi tror att du inte bor alltför långt bort. Såklart har vi ett flexibelt sätt att se på arbetsplatsen, men vi bygger vår kultur starkare genom att ses, så ett par dagar per vecka ser vi dig gärna IRL. Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – besök våra karriärssidor!
Är du vår nästa LykoStar?
Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar.
Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök redan idag men inte senare än 20/3. Har du frågor om tjänsten maila Elin Trapp, Head of Customer Relations, elin.trapp@lyko.com.
Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till!